Reflexionem sobre el “Color carn” a la 4a sessió de biblioteques escolars

Ahir, dimecres 14 de febrer, ens vam enamorar del conte que ens va explicar la Rosa, responsable de la biblioteca escolar de l’Escola Els Vinyals. “Color carn” és un conte antiracista que mostra que un únic color no ens representa a tots, de la mateixa manera que hi ha tonalitats de blau, verd o rosa. Després de la lectura, ens va convidar a la reflexió incidint en el fet que som professionals de l’educació i que hem de ser conscients de les paraules que fem servir en un món plural i divers.

La Reyes va dinamitzar la 2a part de la sessió i ens va proposar una activitat que havia fet amb alumnat d’I5. Després d’obrir una majestuosa maleta plena de contes relacionats amb el tema de la sessió, va donar-nos unes fotografies impreses de les nostres cares i les vam haver de pintar amb el que crèiem que era el nostre to de pell. Tant la Rosa com ella disposaven d’un joc de colors només de colors de pell.

Vam tancar la sessió amb més reflexió acompanyada de galetes Birba, que probablement atiaven la inspiració. Ah, i ens vam endur un punt de llibre de “La fada silenciosa”, el fil conductor de la biblioteca, que estic segura que mai fa cap mena de judici.