El proper dilluns 3 de juny a les 18:30h a la Biblioteca Municipal de Montmeló tindrà lloc la presentació del llibre “Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs Pràctics i Controvèrsies. 28 experiències i reflexions per ensenyar ciències” per part del seu autor, Jordi Domènech.
El llibre, que ha rebut el premi Marta Mata 2018 i es pot adquirir a la web de l’Associació Rosa Sensat, recull 10 anys d’experiències educatives al voltant de l’ensenyament de les ciències. Al llarg de 28 propostes aplicades a l’aula i la seva revisió, es recorren enfocaments metodològics al voltant de la Indagació, les Habilitats de Raonament Científic, l’Aprenentatge Basat en Projectes i en Problemes, les Controvèrsies Sòcio-Científiques i les Pseudociències. Se’n descriuen el marcs teòrics, les seves possibilitats i limitacions, i s’ofereixen orientacions i suports per al disseny i la realització d’activitats. A la presentació es comentaran les aportacions del llibre, que vol ser una invitació a habitar l’espai incòmode que se situa entre el discurs i la pràctica. Perquè el canvi educatiu no es troba en les teories de la Didàctica de les Ciències, ni en la pràctica a les aules i els laboratoris escolars, sinó en la borrosa col·lisió entre aquestes dues forces formidables.
Aquest és el primer paràgraf del llibre:
“Vaig començar com a profe de Ciències a Secundària ara ja fa uns 10 anys. Vaig arribar de rebot del món de la recerca universitària, buscant estabilitat i un ofici assossegat que no m’ocupés gaire temps. Vivia amb la idea innocent que, com que sabia explicar i fer un ús raonable d’analogies i metàfores, me’n sortiria prou bé. Aviat totes aquestes concepcions sobre l’ofici es van revelar equivocades.”
Blog de l’autor: https://
Portfolio de l’autor: https://