Una de les aportacions que es deriven de l’enfocament de l’aprenentatge per projectes és la importància que es dona al desenvolupament de les múltiples modalitats (textuals, orals, visuals, corporals i aurals) a l’hora de donar compte dels processos i trajectòries dels aprenents. Dins de les aportacions visuals, les cartografies es revelen com una estratègia, un dispositiu que permet situar esdeveniments biogràfics, espacials i temporals, i que obre possibilitats narratives, reflexives i avaluatives que fan possible no només els seguiment dels recorreguts d’aprenentatge, sinó també les seves interrelacions amb situacions i experiències dins i fora dels centres. A més, permeten connectar-les amb la vida dels aprenents. Això les configura com una eina amb un increïble potencial per afavorir un aprenentatge amb sentit.
Calendari i horari
- Sessions presencials: 20 i 27 de febrer i 13 i 20 de març, de 17.30 a 20.45 h
- Jornades finals: divendres 29 de març de 17.30 a 20.30 h, i dissabte 30 de març de 10 a 14 h
Hores: 20 hores presencials i 10 d’aplicació a l’aula i als centres educatius
Requisits de certificació: assistència al 80 % de les hores presencials i elaboració d’un treball complementari d’aplicació a l’aula
Places: 25
Lloc: Sessions presencials: Campus de Mundet. Aula 1301 (Edifici Migdia I) Jornades: Fundació Tàpies (c. d’Aragó, 255)
Preu: gratuït
Període d’inscripció: del 16 de gener fins el 15 de febrer de 2019
Inscripció per Internet: Formulari de matrícula
Més informació: http://www.ub.edu/ice/cursos/ips19/cartografies