Les cartografies visuals com a estratègia per donar sentit a l’aprenentatge des de la perspectiva de projectes d’indagació

Una de les aportacions que es deriven de l’enfocament de l’aprenentatge per projectes és la importància que es dona al desenvolupament de les múltiples modalitats (textuals, orals, visuals, corporals i aurals) a l’hora de donar compte dels processos i trajectòries dels aprenents. Dins de les aportacions visuals, les cartografies es revelen com una estratègia, un dispositiu que permet situar esdeveniments biogràfics, espacials i temporals, i que obre possibilitats narratives, reflexives i avaluatives que fan possible no només els seguiment dels recorreguts d’aprenentatge, sinó també les seves interrelacions amb situacions i experiències dins i fora dels centres. A més, permeten connectar-les amb la vida dels aprenents. Això les configura com una eina amb un increïble potencial per afavorir un aprenentatge amb sentit.

Calendari i horari  

  • Sessions presencials: 20 i 27 de febrer i 13 i 20 de març, de 17.30 a 20.45 h
  • Jornades finals: divendres 29 de març de 17.30 a 20.30 h, i dissabte 30 de març de 10 a 14 h

Hores: 20 hores presencials i 10 d’aplicació a l’aula i als centres educatius

Requisits de certificació: assistència al 80 % de les hores presencials i elaboració d’un treball complementari d’aplicació a l’aula

Places: 25

Lloc: Sessions presencials: Campus de Mundet. Aula 1301 (Edifici Migdia I) Jornades: Fundació Tàpies (c. d’Aragó, 255)

Preu: gratuït

Període d’inscripció: del 16 de gener fins el 15 de febrer de 2019

Inscripció per Internet:  Formulari de matrícula

 

Més informació: http://www.ub.edu/ice/cursos/ips19/cartografies

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>