Cursos en línia per al professorat – Abril 2020

Matrícula oberta fins al 13 de març de 2020

NEUROEDUCACIÓ. CLAUS PER A L’AULA. NOU

La neuroeducació es centra en conèixer com aprenem. Les seves aportacions són de gran utilitat per a la quotidianitat de l’aula: atenció, memòria, mentalitat de creixement, emocions, funcions executives, cooperació. En aquest curs aprendrem a dissenyar activitats que augmentin l’eficàcia de l’aprenentatge.
Destinataris: tota persona que es dediqui a l’educació, la formació i l’ensenyament, especialment professorat de primària i secundària.
Calendari del curs: de l’1 d’abril al 29 de maig de 2020 (50 hores)

AVALUACIÓ PER COMPETÈNCIES A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA

El present curs pretén dotar al professorat de les estratègies i els instruments necessaris per avaluar les competències de l’alumnat, d’acord amb la normativa vigent del Departament d’Educació. L’avaluació s’entén com un instrument de millora del procés educatiu i, a l’hora, com un procés que ajuda l’alumnat a autoregular els propis aprenentatges.
Destinataris: professorat d’educació primària i d’educació secundària obligatòria.
Calendari del curs: de l’1 d’abril al 29 de maig de 2020 (50 hores)

GAMIFICACIÓ PER A L’ENSENYAMENT DE COMPETÈNCIES

La gamificació (o ludificació) educativa consisteix en aplicar a l’aula dinàmiques i mecàniques pròpies dels jocs per afavorir l’aprenentatge. El present curs pretén analitzar quins són els elements metodològics de la gamificació que poden potenciar un aprenentatge competencial significatiu, així com identificar quines competències es poden desenvolupar amb les diferents estratègies utilitzades.
Destinataris: professorat d’educació primària i secundària.
Calendari del curs: de l’1 d’abril al 29 de maig de 2020 (50 hores)

ANÀLISI DE DADES QUALITATIVES: ANÀLISI DE CONTINGUT VS. ANÀLISI NARRATIU

Aquest curs ofereix la possibilitat de conèixer en què consisteix l’anàlisi de dades qualitatives i el seu ús com a mitjà per estudiar diversos tipus de texts, amb la finalitat de respondre a les preguntes d’investigació que guien l’anàlisi. Possibilita tenir una panoràmica general de les tècniques d’anàlisi qualitatiu, aprofundint en l’anàlisi de contingut i en l’anàlisi narratiu temàtic, en les diferents fases dels seus processos d’anàlisi, comptant amb la possibilitat d’aplicar-los en casos pràctics.

Destinataris: professionals, professors i investigadors de qualsevol àrea i nivell educatiu interessats en aprendre a analitzar dades qualitatives.

MINDFULNESS A L’ENTORN EDUCACTIU

Les pràctiques del Mindfulness ofereixen als educadors i als estudiants tècniques de relaxació i formes concretes per deixar anar preocupacions recurrents, reduint l’estrès i els seus efectes físics i mentals. Els efectes beneficiosos del Mindfulness en la salut han estat reconeguts àmpliament per estudis científics des de fa uns anys. Per tal que els professionals de l’educació puguin transmetre el Mindfulness als seus alumnes, cal que abans aprenguin a aplicar-ho a la seva vida quotidiana. Aquesta formació tracta de com pot l’educador incorporar el Mindfulness a la seva vida per després poder aplicar-ho a les aules.

Destinataris: pedagogs, professors, educadors socials, treballadors socials, formadors, coaches educatius, consultors en educació i psicòlegs que treballin en l’àmbit educatiu.

PNL A L’ENTORN EDUCACTIU

La Programació Neuro Lingüística (PNL) és l’art i la ciència de l’excel·lència personal i professional, proporcionant a les persones i a les organitzacions les eines que els hi permeten obtenir millors resultats. Mitjançant les estratègies i tècniques de modelat, dels propis recursos o d’altres, la persona desaprèn el que ja no li serveix i re aprèn noves formes d‘afrontar situacions que li generen obstacles. Per a que els professionals de l’educació puguin transmetre aquestes eines als seus alumnes i en les seves relacions professionals i personals, primer han de aprendre a aplicar-les a la seva vida quotidiana. D’això tracta aquesta formació: de com pot l’educador aplicar la PNL a la seva vida per després aplicar-ho a les aules.

Destinataris: pedagogs, professors, educadors socials, treballadors socials, formadors, coaches educatius, consultors en educació, psicòlegs i tot professional que treball en l’àmbit educatiu.

Període de matriculació: fins al 13 març de 2020
Matrícula per Internet: http://www.ub.edu/idp/web/ca/cursos/online/abril20

Informació:
Telèfon: 934 021 024 – www.ub.edu/ice – icecursos@ub.edu

* Les activitats organitzades per l’ICE tenen els mateixos efectes per al professorat que les activitats incloses en el Pla de formació permanent del Departament d’Ensenyament.

* Els certificats d’aquests cursos s’incorporen directament a l’expedient de formació del professor/a (XTEC) i es podran utilitzar com a acreditació per participar en els diferents concursos o convocatòries del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, amb els termes que indiqui cada convocatòria.

* Per iniciar aquesta activitat cal que hi hagi un nombre mínim de persones inscrites.

———————————————————————-
Institut de Desenvolupament Professional (IDP-ICE)
Universitat de Barcelona