Butlletí de l’Àmbit Matemàtic del CESIRE. Setembre 2022

Des de CESIRE com cada curs, ens fan arribar algunes informacions que pensem que poden ser del vostre interès.

FORMACIÓ OBERTA

Degut a la gran demanda que van tenir el curs passat els cursos GeoGebra des de (0,0) i Programem matemàtiques amb Snap!, al llarg d’aquest curs se n’ofereixen dues edicions: La primera, entre setembre i novembre, i la segona edició entre gener i abril. Per aquest motiu, la inscripció a la primera edició s’haurà de fer entre l’1 i el 10 de setembre.

A partir del dia 15 de setembre s’obre la inscripció als cicles de conferències, Mirades Matemàtiques i Perspectives matemàtiques, i al curs:

• Dimensió Matemàtica. Competència matemàtica a l’aula de secundària. Curs telemàtic que s’ofereix a cada un dels Serveis Territorials. Més informació.

A més a través de la web trobareu enregistraments de les formacions telemàtiques que es van oferir el curs passat i que us animem a consultar.

CONFERÈNCIES i JORNADES

• STEM a l’espai. El matí del dissabte 1 d’octubre es celebrarà la IV jornada STEM a l’espai a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels. La jornada és una fantàstica ocasió per compartir experiències i presentar novetats relacionades amb l’espai en la seva vessant educativa. Podeu presentar propostes de ponències, tallers i fira de projectes fins el 12 de setembre. Inscripcions i més informació al web d’STEM a l’espai.

• Jornada conjunta. El proper 15 d’Octubre a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, es celebrarà la jornada que organitzen de manera conjunta la Federació d’Ensenyants de Matemàtiques de Catalunya, FEEMCAT, l’Associació Balear de Matemàtiques, XEIX, l’Associació de Professors de Matemàtiques de la Comunitat Valenciana, Al-khwaritzmi i la Societat Catalana de Matemàtiques. Més informació properament a feemcat.org.
  • XXIII Jornada ABEAM. El dissabte 5 de novembre l’Associació de Barcelona per l’Ensenyament i l’Aprenentatge de les Matemàtiques celebrarà la jornada anual. el programa s’organitza en dues parts: serà telemàtica amb recorreguts exteriors durant el matí i a la tarda s’oferiran una sèrie de tallers simultanis a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC. Més informació i inscripcions properament al seu web.
  • Jornada APMCM. El dissabte 19 de novembre l’Associació de professorat de Matemàtiques de les Comarques Meridionals celebrarà la jornada anual en format telemàtic. Més informació i inscripcions properament al seu web.

ACTIVITATS PER ALUMNAT

• Us convidem a consultar, per tal d’organitzar el curs, el nostre calendari d’activitats matemàtiques per a alumnat on teniu una relació dels diferents concursos matemàtics, tallers, etc. que es realitzen al llarg de l’any (calendari de concursoscalendari de tallers i calendari de premis)
  • La primera setmana de novembre s’obrirà la inscripció al vídeoMAT 2023 .Us animem a utilitzar els vídeos a classe i sobretot a participar amb els vostres alumnes en aquesta edició. Ben aviat us enviarem un correu específic amb més informacions (Web vídeoMAT)
  • Ens pocs dies podreu descarregar el Calendari matemàtic 2022-23 elaborat per Societat d’Educació Matemàtica Al-Khwarizmi
  • S’ha obert la inscripció a visites i tallers del MMACA a la seva seu de Cornellà, que aquest any es complementa amb una àmplia oferta de tallers per fer al vostre centre. També convé estar atents a altres activitats del MMACA (tallers, exposicions, xerrades…) seguint el seu web o compte de twitter (@MMACA_cat)
  • A la web del Cangur aniran actualitzant la informació sobre la celebració de la prova, que es preveu pel 16 de març de 2023. Trobareu més informació sobre el TeleCangur, l’Olitele, els Problemes a l’esprint, la Marató de problemes o l’Olimpíada Matemàtica al web del Cangur (enllaç)
  • Reptes i problemes al web NRICH. Us animem a que feu un cop d’ull als reptes i problemes que al llarg de l’estiu ens han proposat des de la web de Nrich. No perdeu l’oportunitat de proposar-los als vostres alumnes de primària o de secundària.

NOU CURRÍCULUM

En espera de la publicació definitiva del nou currículum us compartim un full en el que trobareu, en format taula, les COMPETÈNCIES i CRITERIS d’AVALUACIÓ (al primer full) i els SABERS (al segon full) de matemàtiques de les etapes de Primària i Secundària, per si us pot ser útil com a document de treball. Podeu descarregar-vos-en una còpia (permís de lectura).

Per acabar, com sempre, us convidem a veure algun dels vídeoMAT premiats a la passada edició.

vídeoMAT

Trobarem el proper any més processionària als boscos de Lladurs? Són saludables els sobres de sopa?
Escola de Lladurs.
Lladurs (Lleida)
INS Mare Nostrum.
Alacant. Comunitat Valenciana.

Us recordem que també ens podeu seguir per Twitter (@creamat1)

Si creus que algú li pot interessar a rebre aquest butlletí es pot inscriure en el bloc esquerre del següent enllaç.

L’equip del CESIRE de l’àmbit de matemàtiques

Si no esteu interessats en rebre correus des de cesire* feu clic aquí per donar-vos de baixa

Espai per a fitxers adjunts

Previsualitza el vídeo de YouTube vídeoMAT2022:Trobarem el proper any més processionària als boscos de Lladurs?

Previsualitza el vídeo de YouTube Són saludables els sobres de sopa? vídeoMAT2022