Aquest dimecres vam engegar la 2a edició de les Parelles Pedagògiques Mixtes a la Garriga.
El curs passat va ser el primer any que es va impulsar des de la inspecció, Sra Lourdes Gil, i tot i néixer en el context del Seminari de coordinació primària-secundària del municipi, va seguir caminant al marge amb 10 docents implicats.
Es tracta d’una col·laboració entre centres (docents i equips directius), inspecció i SEZ.
Com podem garantir una transició més amable entre primària i secundària?
Vam partir del debat, l’observació d’aula i la codocencia entre etapes.
Es van crear diferents parelles o grups segons temàtiques i interessos diferents. L’objectiu és fer parelles entre docents de diferents etapes amb temes en comú per a poder plantejar en quin punt estem: debat pedagògic sobre com treballem una matèria concreta, observació d’aula de primària i/o secundària, o bé arribar a fer codocencia en una activitat planificada en alguna de les etapes educatives.
D’entrada s’han plantejat els diferents grups: aula d’acollida, educació física, llengua, matemàtiques, projectes de ciències, visual i plàstica. Esperem que aquests intercanvis permetin fer més amable la transició entre etapes educatives. Aquest curs hi participen uns 15 docents dels 6 centres públics del municipi.