Trobada Pedagògica d’intercanvi: Escola-Alimentació-Territori

Escoles verdesEls Serveis Territorials Maresme- Vallès Oriental organitzen el  proper 3 de novembre una trobada  pedagògica d’intercanvi: Escola – Alimentació – Territori ,  dirigida  a l’educació infantil, primària i secundària a Llinars del Vallès.

Requisits de certificació   – Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.
Descripció   Aquesta trobada pedagògica respon a la demanda expressada per diversos centres de la xarxa d’Escoles Verdes durant el curs 2014-2015, i recollida en alguns dels seminaris territorials, sobre la necessitat de debatre i compartir al voltant del tema: l’alimentació sostenible i saludable i la seva relació amb el propi entorn.
Objectius   – Mantenir les relacions entre les Escoles Verdes del territori.
– Intercanviar experiències entre els centres.
– Reflexionar conjuntament sobre la temàtica de la trobada: importància, reptes i oportunitats.
– Establir continguts prioritaris i estratègies d’implementació.
– Conèixer recursos, projectes i iniciatives que facilitin a les escoles la incorporació al currículum de l’agricultura i l’arrelament al territori.
Continguts   – L’hort escolar, una oportunitat d’arrelament a la terra i al territori.
– Importància d’una alimentació saludable i sostenible a les escoles.
– Concepte de sobirania alimentària: com treballar-lo a l’escola.
– Xarxa de recursos disponibles.
– Petjada ecològica i temporalitat de la producció.
– Establiment de relacions entre l’escola, l’alimentació i el territori.
– Continguts prioritzats.
– Dificultats, oportunitats i experiències reeixides.

Inscripcions del 8/10/2015 al 3/11/2015  en aquest  EnllaçMapa