Participació en l’estudi “Coneixement del professorat sobre les dificultats lectores de l’alumnat de primària amb TDAH: dèficits comuns i diferenciadors associats amb la dislèxia.”

PRÀCTICUM DE RECERCA I TREBALL FINAL DE MÀSTER UNIVERSITARI EN DIFICULTATS D’APRENENTATGE I TRASTORNS DEL LLENGUATGE per  part de la Susanna Núñez Lasús, mestra d’educació primària en actiu i estudiant del Màster Universitari en Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Aquest estudi es duu a terme en marc de l’assignatura “Pràcticum de recerca/TFM” sobre els Dèficits d’Atenció i ha sigut aprovat pel professorat responsable de l’assignatura.

La finalitat de l’estudi és analitzar el grau de coneixement del personal docent d’educació primària sobre les implicacions del TDAH en l’aprenentatge de la lectura. En relació amb això, es pretén identificar els factors que contribueixen a una millora detecció i intervenció de l’alumnat amb TDAH i les dificultats en la lectura associades, així com determinar el seu coneixement sobre la simptomatologia i el diagnòstic del TDAH, fent un èmfasi especial en les dificultats lectores associades. També, es vol recollir informació sobre com se senten els i les docents davant un alumne/a amb TDAH i les seves dificultats així com les seves pors, neguits i inquietuds.

Per a l’obtenció d’aquesta informació, les dades es recolliran en un sol moment temporal a través d’un qüestionari dirigit als mestres d’educació primària del Camp de Tarragona, que els i els docents participants rebran al seu correu electrònic en unes setmanes. Aquest qüestionari serà anònim per tal de mantenir la confidencialitat dels/de les participants en la investigació i de totes les dades que s’obtindran.

Per iniciar la recollida de dades, és essencial que els i les mestres en actiu d’educació primària o amb experiència docent amb infants d’aquesta etapa del centre educatiu que desitgin formar part d’aquest estudi, abans del 25 de maig, omplin una Declaració de consentiment informat en línia, on trobaran detallades les condicions de participació de l’estudi i el tractament que es farà de les dades obtingudes. A continuació s’adjunta l’enllaç directe a aquest document en línia:

Declaració de consentiment informat en línia

Si tenen qualsevol dubte o desitgen obtenir més informació sobre l’estudi, no dubtin a comunicar-se amb la responsable (snunezla@uoc.edu).