La UB divulga: ciència per a tothom

La Universitat de Barcelona apropa la recerca a tota la ciutadania a través de   La UB Divulga,  on apleguen les iniciatives que es fan a la UB mitjançant camins diversos: des de xerrades adreçades a públics allunyats dels fòrums científics fins a l’organització de festes i jocs per explicar ciència, passant per una intensa tasca de difusió a les xarxes socials. Investigadors de totes les disciplines estan implicats en aquesta tasca cabdal.

Els centres educatius poden comptar amb recursos en línia, per exemple,

material pedagògic de «El mètode científic» (Ciència animada, episodi 1)

A més, els centres de l’àrea de Barcelona poden participar en el Concurs UB de Cristal·lització a l’Escola. En aquest projecte de divulgació científica, el professorat de secundària rep una formació en cristal·lografia a la Universitat i després trasllada la seva experiència a l’aula perquè l’alumnat aprengui a crear cristalls. Amb els cristalls obtinguts, s’organitza una jornada en format de congrés científic en què s’exposen els cristalls treballats i se n’escullen els guanyadors. Aquesta jornada final es farà el divendres 26 de maig de 2023 a la Facultat de Ciències de la Terra.

En aquesta edició, l’organització subvenciona a cada centre participant la compra de 10 kg de dihidrogenfosfat d’amoni (ADP), que es podran recollir a la Facultat de Ciències de la Terra.

Concurs de Cristal·lització a l’Escola (ub.edu)