La ciència en primera persona

L’ activitat es fonamenta en tres parts:

1. Edició d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts on es llença també una proposta o un repte.

2. Aquest vídeo el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat ens faran arribar imatge del repte aconseguit (5 fotografies màxim per grup) així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques (3 preguntes màxim per grup).

3. El dia 16 de novembre al matí, retransmissió en directe pel  canal de Youtube de la FCRI de cadascun dels científics/ques.

Es proposen 4 grans temes per a tractar amb els següents ponents:

• Biologia marina: Ariadna Martinez (ICM – CSIC)
  • Química: José Ramón Galán-Mascarós (ICIQ)
  • Matemàtiques: Marià Cano físic i professor de matemàtiques d’ensenyament de secundària
  • Energia: Lucile Bernadet, Radostin Stefanov, Kosova Kreka i Juan Carlos González,   grup de recerca de Nanoiònica i Piles de combustible de l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC)