Com podem ajudar els adolescents i joves a transformar millor la informació en coneixement?

El proper 22 de març de 2021 es realitzarà el següent seminari web que impartirà el reconegut investigador i divulgador David Bueno:
Quan orientem i assessorem les persones joves i adolescents, una de les… Llegeix més»

Converses amb Perspectiva. Una mirada integradora al currículum

Una mirada integradora al currículum. És possible un diàleg entre globalització, projectes i disciplines?

El debat sobre com articular el currículum a l’escola fa anys que recorre aules i despatxos. L’aprenentatge especialitzat, basat en la compartimentació del coneixement en disciplines, s’enfronta al repte d’integrar la globalització… Llegeix més»

I Jornada d’Innovació Avançada “Educació i intel·ligència artificial”

El Departament d’Educació presenta la I Jornada d’Innovació Avançada “Educació i intel·ligència artificial”, organitzada per la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital que tindrà lloc de forma virtual el dimarts 9 de març de 17h a 19h.
Està destinat al professorat de tots els nivells… Llegeix més»

S’ha publicat al Departament d’Educació el dossier sobre les Orientacions per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat a primària:
Per accedir a l’enllaç, cliqueu aquí.
A l’apartat de La competència digital d’aquest espai d’Odissea es troben els enllaços de les orientacions per a l’ESO… Llegeix més»

Jornada Ràdio, escola i comunitat. Per una educació participativa, crítica i creativa

Jornada  Ràdio, escola i comunitat. Per una educació participativa, crítica i creativa (9001420555)
La jornada es durà a terme el proper 24 de febrer i es farà en format online. Està organitzada en el marc del Programa Tenim la Paraula del Departament  d’Educació conjuntament amb el Consell de l’Audiovisual de Catalunya,
Fer ràdio… Llegeix més»

Problemes a l’esprint 2020-21

L’activitat Problemes a l’esprint és una activitat en línia adreçada a equips de centre organitzats de la manera que en cada centre es consideri més eficaç. Per aquestes activitats no cal inscripció prèvia. Únicament s’ha d’organitzar adequadament un grup d’alumnes, que potser internivells, que vulguin participar en… Llegeix més»

Bosc i sostenibilitat, de l’Exploratori dels Recursos de la Natura

L’Exploratori dels Recursos de la Natura és un projecte territorial del Campus d’Excel.lència Internacional BKC de la Universitat Politècnica de Catalunya conjuntament amb l’Ajuntament de Berga, amb l’objectiu de fomentar les vocacions científico tecnològiques, millorar l’aprenentatge a secundària i educació superior i contribuir al desenvolupament… Llegeix més»

Concurs Joves i Mobilitat 2021

Joves i Mobilitat és un concurs educatiu organitzat pel RACC i el Servei Català de Trànsit que pretén afavorir la reflexió sobre mobilitat i seguretat viària.
El concurs Joves i Mobilitat 2020 premia els millors treballs sobre la seguretat viària en els desplaçaments en bicicleta i… Llegeix més»