En aquesta primera sessió del seminari d’especialistes d’anglès hem posat en comú les nostres necessitats i inquietuds en aquests temps incerts. Moltes especialistes passen a ser tutores en aquest nou context, i tota la planificació, gestió i acompanyament canvia en aquest context de modalitat híbrida (presencial-telemàtica), de la mateixa manera que canvien les nostres necessitats.
El que no canvia és el focus d’atenció: l’alumne com a centre del procés d’aprenentatge. La nova realitat ens obliga a adaptar-nos per garantir l’acompanyament a tot l’aumnat, i ens planteja el repte de com podem arribar a tots i com facilitar que tots i cadascún d’ells puguin avançar en el seu procés d’aprenentatge, tenint en compte tant la conjuntura, com les circumstàncies personals de cadascú.
Hem pogut compartir en aquesta sessió una experiència de confinament reeixida i molt inspiradora, la de les càpsules d’itineriaris d’aprenentatge personalitzades de l’INS Ca n’Oriac de Sabadell. Ens hem centrat, no en el resultat, sinó en el procés que les va dur a crear aquests itineraris d’aprenentatge, i això ens ha permès plantejar-nos petits objectius de millora, que seguirem treballant al llarg de les sessions successives del seminari.
També hem compartit eines digitals que podem fer servir en la modalitat d’ensenyament telemàtic: Jamboard (una pissarra digital col·laborativa), Slido (una aplicació que permet fer preguntes i enquestes en temps real entre els participants en una videoconferència), Genially (per fer presentacions digitals i infografies interactives) i Canva (per fer infografies estàtiques i cartells, pòsters, i per il·lustrar gràficament el què treballem a classe).
Aquests són els materials que hem fet servir en aquesta sessió (cliqueu sobre de cada recurs per accedir a la informació):