Pla de millora de la competència lectora

L’11 de març de 2024, el Departament d’Educació de Catalunya ha presentat un pla integral per millorar la competència lectora de l’alumnat, arran de la preocupació pels resultats en comprensió lectora. El projecte engloba des de l’actualització de biblioteques escolars fins a la formació específica per al professorat, passant per la creació de xarxes de comprensió lectora i l’impuls de l’hàbit lector.

Amb l’objectiu de fomentar una millora tangible en la comprensió lectora, el pla inclou estratègies diverses: modernització de biblioteques, pràctiques de lectura innovadores, proves de fluïdesa, formacions docents basades en les últimes investigacions en neurociència i educació, així com accions dirigides a les famílies per promoure la lectura a casa.

Aquesta iniciativa, fruit de la col·laboració entre els Departaments d’Educació i Cultura, s’emmarca en el Pla Nacional del Llibre i la Lectura i busca no només elevar el nivell de comprensió lectora sinó també enriquir l’experiència lectora dels joves catalans, assegurant-se que aquesta competència clau es desenvolupi de manera efectiva.

A continuació compartim la presentació que es va utilitzar per conduir l’acte del passat 11 de març.