FORMAR L’ALUMNAT EN ÈTICA DIGITAL

Estem en un moment on l’ús de les tecnologies ja està en la vida del nostre alumnat, conviu amb aquesta, però cada dia més necessita ser educat en l’ètica digital. Qui ensenya el respecte a la propietat intel·lectual? Com mostrem les normes ètiques per moure’s per la xarxa? Tenim tot un repte per endavant.

Ciutadans digitalment ètics. Creative commons

La propietat intel·lectual és un tipus de propietat que pertany a l’autor pel sol fet de la creació original d’una obra literària, artística o científica i que li confereix drets de caràcter personal i patrimonial, consistents en la plena disposició i el dret exclusiu a l’explotació de l’obra, sense més limitacions que les establertes a la llei. Això implica que l’obra no pot ser utilitzada o usada sense la prèvia autorització, generosa o gratuïta, de l’autor. L’autor no té necessitat de fer cap tràmit administratiu per fruir de la propietat intel·lectual de la seva obra.

Podeu accedir  a la pàgina de les llicències CC i escolliu-ne una per assignar a la vostra creació. És fàcil incrustar a l’article, Site, WEB creada pel centre o per alumnat.

L’associació americana Copyright&Creativity for Ethical Digital Citizens, ha creat una pàgina WEB amb recursos per diferents edats. Són vídeos curts que mostren situacions habituals on es vulneren els drets d’autor.