VISITA A L’INSTITUT CAN ROCA DE TERRASSA

Dilluns 10 de febrer vam realitzar una visita pedagògica a l’institut Can Roca de Terrassa en el marc del seminari de coordinació pedagògica.

L’Institut Can Roca és un centre de nova creació que va obrir les seves portes el mes de setembre de 2012 i que actualment té més de 600 alumnes de 1r de la ESO fins a 2n de Batxillerat.

La visita va estar centrada en l’ús de l’ordinador (utilitzen Chromebooks), ja que treballen sense llibres i en l’organització del centre.Una de les eines organitzatives que va causar més interès va ser l’aplicatiu d’assistència Geisoft.

Els projectes transversals de centre, com El gust per la Lectura amb una franja de lectura cada setmana rotativa dins de totes les matèries ha suposat una millora significativa en les competències bàsiques. Com aprenentatge globalitzat també realitzen els projectes Viatge al Japó i Objectiu Galileu.

En quant a l’atenció a la diversitat, vam parlar dels grups heterogenis, dels PIM i els PDC. Disposen de 3 orientadors, d’un tutor de grup i un tutor individual per cada alumne.

Van tractar com treballen la competència digital, la comunicativa i la personal i social i com les avaluen. D’aquí va sortir un debat enriquidor sobre com avaluen els diferents centres.

Moltes gràcies a l’Ins Can Roca per presentar-nos el vostre projecte educatiu i possibilitar aquest intercanvi d’experiències educatives!