REALITAT VIRTUAL I REALITAT AUGMENTADA

Què ens pot aportar la realitat virtual i augmentada al context educatiu? Aquesta pot ser una eina motivadora per l’alumne que potencii les seves competències bàsiques digitals i comunicatives?

Però de que estem parlant quan diem  realitat virtual i augmentada?

Consisteix en un conjunt de dispositius que afegeixen informació virtual a la informació física ja existent. Aquesta és la principal diferència amb la Realitat Virtual, ja que no substitueix la realitat física, sinó que afegeix un entorn fictici (per exemple, dades informàtiques) al món real.

357px-Milgram_Continuum_cat.png

Amb l’ajuda de la tecnologia (per exemple, afegint la visió per ordinador i el reconeixement d’objectes) la informació del món real que envolta l’usuari es converteix en interactiva i manipulable. La informació digital sobre l’entorn i els objectes pot ser superposada al món real. A tall d’exemple, podem entrar dins d’un llibre i formar part de la història que ens explica; també podem visualitzar imatges que prenen vida o entorns canviants.” (Viquipèdia)

Alguns exemples d’ús de Realitat Augmentada:

Projecte MobileCOM

“Desenvolupem la competència comunicativa i col·laborativa mitjançant apps en un centre de màxima complexitat en el que més del 60% de l’alumnat tenen l’àrab com a llengua materna. En el treball de tipologies textuals, primer es treballen a la sessió de llengua, però amb l’objectiu final d’obtenir un producte digital audiovisual.”

Recursos:   Aurasma   Zoobe – cartoon voice messages

L’aparell locomotor amb Anatomy 4D

A l’àrea de coneixement del medi natural a tercer, estem estudiant l’aparell locomotor. Per tal de motivar els alumnes de l’aula d’acollida hem realitzat una primera sessió amb aquesta app, que ens ha permet introduir el tema.

Recursos: Anatomy 4D

360º d’aprenentatge immersiu

L’experiència que es presenta vol ser un conglomerat metodològic en què un grup d’alumnat (els grans) amb la realització d’un projecte, primer aprèn, fa un producte didàctic amb fotos de 360º que després utilitzarà per ensenyar a un altre grup d’alumnes més petits. S’aconsegueix que els mòbils i les ulleres Google Cardboard portin d’excursió l’alumnat al mateix temps que aprèn. Les competències digitals es combinen amb les orals, comunicatives i la interacció entre diferents nivells possibilita l’aprenentatge entre iguals. Una experiència virtual que apropa l’ensenyament a la realitat que demanarà la societat a l’alumnat

Recursos: Aumentaty VSearchQR Code Reader

REALITAT VIRTUAL

La realitat virtual (RV) és la representació de les coses a través de mitjans electrònics. Es duu a terme mitjançant una simulació per ordinador que aconsegueix fer la sensació que allò representat és real i en la que sovint es pot interaccionar amb elements que envolten l’usuari.

Samsung's_Virtual_Reality_MWC_2016_Press_Conference_(26666393696).jpg

Font: Viquipèdia

Molts entorns de realitat virtual, són principalment experiències visuals, mostrades en una pantalla o mitjançant dispositius per visualitzar imatges en tres dimensions, ulleres espectroscòpiques, que poden incloure informació sensorial addicional, com ara les auditives (so) o la tàctil.” (Viquipèdia).

Alguns exemples de Realitat Virtual:

Experiències d’alumnes de batxillerat amb RV (Institut Vilatzara)

Projecte de Recerca d’alumnes de 4rt d’ESO de l’INS Vilatzara de Vilassar de Mar amb la colaboració de l’equip tècnic del Pairal. Realitat Virtual a poartir de fotos esfèriques del seu poble, del seu carrer, dels seus records. La Realitat Virtual com una eina més dins d’un entorn multisensorial: video 360º de la platja

ESPAI PER COMPARTIR LES NOSTRES EXPERIÈNCIES EN REALITAT AUGMENTADA I VIRTUAL

Com enriquir les nostres exposicions, Jornades de portes obertes o revistes amb la realitat augmentada?

Per poder practicar la realitat augmentada al seminari hem utilitzat les següents aplicacions:
Hem practicat amb algunes de les aplicacions.