Proves diagnòstiques de 4rt de Primària i 2on d’ESO

El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya ha publicat la Resolució EDU/350/2024, datada del 9 de febrer de 2024, a través de la qual s’aproven les directrius per a la realització de la prova d’avaluació de diagnòstic per a l’alumnat de quart curs d’educació primària i l’alumnat de segon d’ESO pel curs acadèmic 2023-2024. Aquesta avaluació es planteja com un instrument clau per al seguiment i valoració dels aprenentatges dels estudiants, així com dels processos educatius que els possibiliten, amb l’objectiu d’oferir una educació de qualitat i contribuir a la millora del nivell educatiu a Catalunya.

A més de ser un recurs per a la detecció de necessitats educatives i l’orientació pedagògica, els resultats de la prova no determinaran la qualificació final dels estudiants, però sí que proporcionaran indicadors valuosos per a l’orientació de l’ensenyament i l’aprenentatge a tota l’etapa educativa. Els centres educatius, a través de la seva direcció i els equips docents, tindran la responsabilitat d’analitzar aquests resultats i formular propostes de millora, que seran incorporades a la programació anual del centre i comunicades a la comunitat educativa.

Amb aquesta iniciativa, el Departament d’Educació pretén reforçar la qualitat del sistema educatiu català i millorar els resultats acadèmics dels estudiants, fent de l’avaluació un pilar fonamental per a l’adopció de decisions i mesures orientades a l’excel·lència educativa.

Calendari Avaluació Quart de Primària: