Let’s do it! Taller sobre l’aprenentatge vivencial de l’anglès a secundària, a càrrec d’Anna Serrano

El passat 17 de novembre i 1 de desembre van tenir lloc dos tallers sobre l’aprenentatge vivencial de l’anglès a secundària, en el marc del Seminari de coordinació d’especialistes d’anglès de primària i secundària, a càrrec d’Anna Serrano Ruiz, directora de Talk2gether i formadora amb una llarga trajectòria professional dedicada a l’ensenyament de la llengua anglesa adreçat a adolescents, a partir d’un mètode vivencial, basat en la gamificació, role plays, reptes i converses en anglès.

Aquesta activitat estava orientada al foment del treball competencial en llengua estrangera, a partir de situacions contextualitzades i motivadores en les quals l’alumnat adolescent ha de mobilitzar els seus coneixements, habilitats i recursos per resoldre problemes de la vida real en anglès. Aquest enfocament posa èmfasi en la immersió en situacions reals on els adolescents poden practicar l’anglès de manera autèntica i convertir-se en parlants més fluents i segurs, a mesura que guanyen confiança en la seva capacitat per comunicar-se en la llengua estrangera.

L’exposició freqüent i l’ús actiu de l’anglès en situacions de la vida real ajuda les joves a millorar la seva fluïdesa. Aprendre l’anglès de manera vivencial implica utilitzar-lo per a tasques i activitats pràctiques com ara fer compres, anar a restaurants, organitzar viatges o participar en jocs de rol en anglès.

Això permet als adolescents desenvolupar habilitats de comunicació més fluides i naturals, i la contextualització de l’aprenentatge permet als adolescents connectar l’idioma amb el seu entorn i les seves experiències. Aquesta connexió contextual, fa que l’aprenentatge sigui més significatiu i motivador, ja que els adolescents veuen l’anglès com una eina per interactuar amb el món que els envolta i els permet desenvolupar una base sòlida en aquest idioma per comunicar-se eficaçment en diferents situacions socials i professionals.

Al llarg de les dues sessions formatives es van presentar exemples pràctics d’aprenentatge vivencial en anglès per transferir a l’aula. Aquests exemples es basen en jocs i activitats on els adolescents poden assumir rols en situacions reals en anglès, la qual cosa els ajuda a experimentar i practicar l’anglès en un entorn controlat i divertit.

A banda dels jocs i role plays, la pràctica basada en projectes és una altra estratègia clau per a l’aprenentatge vivencial de l’anglès. Fomentar projectes i tasques que requereixin als adolescents utilitzar l’anglès per investigar, recopilar informació i presentar els seus resultats els dóna l’oportunitat de treballar cooperativament i aplicar les seves habilitats lingüístiques en un context realista.

Agraïm a l’Anna Serrano la seva inspiració i energia contagiosa, i les nombroses idees que ens va proporcionar per endur-nos a l’aula i enriquir la nostra pràctica docent, incorporant l’aprenentatge vivencial com a metodologia efectiva per promoure l’aprenentatge actiu i significatiu de l’idioma. Si us interessa contactar amb ella, podeu fer-ho a través del correu del CRP o al correu annatalk2gether@gmail.com.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>