El TEL o TDL (trastorn del desenvolupament del llenguatge) consisteix en una dificultat persistent en el processament del llenguatge, sobretot en la comprensió i/o en l’expressió, de severitat diversa, que no pot ser atribuïda a retard mental, dèficits auditius o neurològics, trastorns emocionals o psicopatològics i tampoc a una baixa estimulació.
Alguns aspectes claus a destacar són:
- Sempre comporta una adquisició tardana del llenguatge.
- Hi ha una gran diversitat de casos. No hi ha un perfil únic.
- Implica a tots o algun/s dels components del sistema lingüístic (fonològic, sintàctic, morfològic, semàntic, pragmàtic).
- La competència lingüística de l’alumne amb TEL sempre es troba per sota de la resta de capacitats i, malgrat millora, persisteix sempre.
- Els alumnes amb TEL tenen també, secundàriament, totes les dificultats de la dislèxia.
En el genially que us presentem a continuació hi trobareu signes d’alerta, orientacions a l’aula, materials i recursos.