DIRECTRIUS IFLA PER A LA BIBLIOTECA ESCOLAR

La IFLA (Federació Internacional d’Associacions de Bibliotecaris i Biblioteques) ha redactat una segona edició revisada de les seves Directrius, que trobareu en el següent enllaç, on es posen en comú les característiques i els mecanismes per aconseguir uns serveis de biblioteca escolar efectius.

Les directrius van néixer amb la voluntat de donar suport al desenvolupament i millora de serveis bibliotecaris per a nens i joves de totes les regions del món. El seu objectiu principal és orientar la comunitat bibliotecària internacional de les necessitats i els drets sobre informació, alfabetització i lectura dels infants i joves, per tal que les biblioteques públiques implementin serveis d’alta qualitat per a aquests grups d’usuaris.

La literatura científica està demostrant des de fa anys que l’impacte de les biblioteques escolars té una incidència real en els resultats i les competències de l’alumnat.

Us convidem a conèixer les 16 recomanacions que recullen les Directrius IFLA, que han estat publicades en català pel Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya, i que representen un model flexible que caldrà adaptar a cada realitat, en base a les possibilitats i legislació vigent.

I us animem, com sempre, a seguir dinamitzant les biblioteques escolars com a centre de recursos per a l’aprenentatge, a fer els llibres visibles als centres educatius i a promocionar el gust per la lectura. Per fer-ho, estem a la vostra disposició a través del Seminari de coordinació de referents de Biblioteca Escolar.

Cada centre educatiu del territori disposa d’un exemplar de les Directrius IFLA, que us facilitem des dels Serveis Educatius de cada zona.

Us facilitem l’enllaç a la presentació que es va fer des del COBD amb un resum de cada recomanació i exemples de bones pràctiques, que també trobareu a continuació: