CONVOCATÒRIA BEQUES MEC 2021-22

Les beques MEC són les ajudes econòmiques convocades pel Ministeri d’Educació i Formació Professional per a donar suport a l’educació a l’estat espanyol. Aquestes es concreten en:

1. Beques convocades per a estudiants que el 2021-2022 cursen ensenyaments postobligatoris no universitaris (+ info aquí).
  2. Ajuts individualitzats per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu (+ info aquí).

Pel bon funcionament dels tràmits pels ajuts de necessitat específica de suport educatiu, seria molt important que llegíssiu amb atenció els punts que aquí us detallem:

1. Els alumnes que poden sol·licitar les beques són: Alumnes que presenten necessitats educatives especials derivades de: discapacitat, TDAH (associat a discapacitat o a trastorn greu de la conducta de conformitat segons article 1 a) de la convocatòria) , trastorn greu de la conducta, TEA (trastorn de l’espectre autista), trastorn greu de la comunicació i del llenguatge i altes capacitats.
  2. Cal aportar els informes mèdics o psicopedagògics pertinents o el certificat de discapacitat per justificar qualsevol de les anteriors característiques.
  3. Aquest curs les dislèxies només es podran contemplar si van associades a un certificat de discapacitat.
  4. Com haureu llegit en el punt A, aquest curs com a novetat en la convocatòria, es permet sol·licitar l’ajuda per trastorn greu de la comunicació i del llenguatge. Si s’al·lega aquest motiu, caldrà acreditar degudament aquest trastorn.
  5. En relació als certificats de discapacitat, es considera discapacitat quan aquesta és igual o superior al 33%.

Us recordem que:

Els ajuts per a transport, menjador, residència i llibres i material didàctic, així com els subsidis per a transport i menjador no podran concedir-se quan aquests conceptes ja estiguin coberts per serveis o fons públics (ex. ajuts de l’Ajuntament), o per ajudes als centres per finançar el corresponent servei.

Es poden sol·licitar subsidis per a necessitats educatives especials derivades de discapacitat o trastorn greu de la conducta o trastorn greu de la comunicació i del llenguatge o per TEA per a famílies nombroses. Per a la concessió de subsidis no es tindrà en compte ni la renda ni el patrimoni familiar. Aquests subsidis es podran concedir únicament per als conceptes de transport interurbà o urbà i menjador escolar i per les mateixes quanties assenyalades a la convocatòria.