ACTE DE RECONEIXEMENT PÚBLIC A L’ALUMNATQUE HAN REALITZAT EL SERVEI COMUNITARI A PALAU-SOLITÀ I PLEGAMANS

El Teatre de la Vila de Palau-solità i Plegamans va acollir, el passat dimecres 5 de juny, l’acte de reconeixement públic a l’alumnat que ha realitzat l’assignatura curricular de Servei Comunitari durant el curs escolar 2018-19.

Aquest és un projecte de voluntariat que vol promoure que els alumnes de secundària experimentin i protagonitzin activitats de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de laciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. El servei comunitari permet desenvolupar la competència social i ciutadana i promou valors instrumentals en l’exercici de la ciutadania: compromís, actitud crítica, responsabilitat, esforç, respecte, participació, diàleg i a més, és una oportunitat d’ús de l’aprenentatge.

Enguany, els grups A i C de 4t d’ESO de l’Institut Ramon Casas i Carbó han participat en el marc del projecte “Apropem-nos als més grans” a Residencial Palau; al Punt TIC amb el projecte “Oci valuós per a la gent gran”; a Càritas en el projecte del magatzem d’aliments, a la Biblioteca Municipal, col·laborant amb el Club de lectura; i a les Escoles Bressol El Sol i Patufet, fent suport a l’hora del conte i en activitats com els berenars i la celebració del carnestoltes.

Per la seva banda, els alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Marinada, han realitzat les activitats al Centre “Els meus avis”, en el marc del projecte intergeneracional, a Càritas col·laborant amb el Gran Recapte i el magatzem d’aliments, a les escoles bressol El Sol i Patufet; han iniciat una col·laboració amb el Taller de les Arts en els seus tallers de manualitats infantils, a banda d’activitats i projectes de la pròpia Escola Marinada.

L’acte ha comptat amb les intervencions de la regidora de Gent Gran, Carme Sanz i l’inspector del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Lluís Hernández. També van intervenir a l’acte alumnes representants dels instituts participants en el Servei Comunitari, que van exposar les activitats que han portat a terme durant el curs a les diferents entitats, i també vam poder conèixer la valoració que fan del projecte els representants del Punt TIC, Esther Gibert i Quimet Gómez; Francesca Casajoana de Càritas, així com Elisabeth Aguayo i Rosa Pladevall representant a les Escoles Bressol municipals.

L’acte ha finalitzat amb l’entrega de diplomes i una fotografia de grup amb tots els agents involucrats en la prestació del Servei Comunitari.