21a SETMANA DE LA CIÈNCIA A PALAU

bloc1bloc2

Amb motiu de la 21a setmana de la ciència, La Fundació per a la Recerca i la Innovació conjuntament amb el Departament d’Ensenyament, impulsa la realització de més de 100 conferències arreu de Catalunya per alumnat de Batxillerat. Aquesta setmana l’alumnat de l’institut Ramón Casas de Palau i l’institut Polinyà van participar en la conferència  que va realitzar el Dr. Daniel Lòpez Codina, professor de física de la Universitat Politècnica.

En Daniel ens va conduir per un viatge increïble acompanyant una molècula d’oxigen des del nostre Parc Natural fins arribar a una neurona. Ens va mostrar com la física està present en totes i cada una de les parades d’aquest viatge, fent evident l’aportació de la física en la biologia.

Saps què té a veure una fulla amb Einstein? L’efecte foto elèctric! Saps que el nas és com un bescanviador de calor? Què tenen a veure els pulmons amb la mecànica física de materials? Et pots imaginar els cilis del sistema bronquial com a motors moleculars? o l’absorció de l’oxigen i el diòxid de carboni amb l’equilibri termodinàmic? o què tenen a veure la sortida d’aigua de les aixetes de Barcelona amb el flux circulatori i la mecànica de fluids? Tot un viatge on la biologia i la física anaven donats de la ma!