NOVA DATA! Mètode SSM: La percussió corporal com a eina pedagògica amb Santi Serratosa

Estem molt contentes d’anunciar-vos que aquest gener podrem gaudir d’una sessió de percussió corporal amb Santi Serratosa!

Ens proposa un taller de Mètode SSM: La percussió corporal com a eina pedagògica.

Quan i on? Inscripció

Serà un taller de dues hores el dia 9 de febrer a les 17:15 a l’Escola Font Freda a Montcada i Reixac. Podeu inscriure-us al següent enllaç

Des del Mètode SSM, basant-nos en els recursos sonors i musicals, es pretén facilitar l’aparició de diferents processos sensorials, cognitius, emocionals i vinculants. Promou experiències creatives que enllacen els interessos de les persones amb les seves capacitats tant físiques com intel·lectuals. Aquest mètode s’acosta, mitjançant la percussió corporal, a mètodes pedagògics que donen molta importància a la improvisació, creativitat i el llenguatge rítmic expressat amb el nostre cos. És en aquest escenari de tu a tu amb els alumnes, on el Mètode SSM té el joc, l’expressió i la creativitat com a bases d’un abordatge psicosocial d’un alt valor en salut.

INSCRIU-TE AQUí

Perquè SSMM?

• Senyalització: Les sessions d’aquesta metodologia són eminentment pràctiques i desenvolupades amb indicacions a temps real.
      • Seqüenciació: Tots els exercicis i activitats estan rigorosament sistematitzats. La seqüenciació en estructures constants i regulars, tant per l’aprenentatge, com en el seu resultat estètic final, és fonamental pel control, planificació, execució i assoliment dels objectius musicals i extra musicals.
      • Música: L’objectiu general més important. És el llenguatge amb el qual ens expressarem, crearem i sentirem durant tot el procés d’aprenentatge o durant l’ experiència lúdica.

Qui és en Santi Serratosa?

Santi Serratosa es va graduar en música moderna a l’Aula de Música Moderna del Conservatori del Liceu, l’any 1999. Dos anys més tard va continuar els seus estudis superiors de bateria al Drummers Collective de Nova York. Després d’una etapa de formació amb diferents professors de bateria, investigació personal i altres estudis musicals, el 2011 obté el títol de Màster de Musicoteràpia per la UPF. El 2019 acaba la seva formació a Pedagogia Sistèmica (Institut Gestalt).
Forma part de l’equip de professors de música del Màster de Musicoteràpia de la UB, Postgrau en Musicoteràpia de la UdG i Postgrau en Arts i Acció Social de l’Institut del Teatre de Barcelona, Postgrau de Música, Creativitat i Moviment del Musical de Bellaterra. El 2019 va presentar el seu primer llibre sobre didàctica de la percussió corporal i cançons tradicionals de la província de Girona (Càntut, Les cançons de tradició oral a través de la percussió corporal) amb Harmony Games