Campanya Let’s Clean Up 2022

El “Let’s Clean Up Europe” o “European Clean Up Day” és una acció comuna a tota Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la naturalesa i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus llençats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.

La campanya de l’any 2022, es realitzarà entre el 6 i el 8 de maig de 2022. Voleu veure un vídeo-resum del 2021?

Què podeu fer com a Escoles Verdes?

Per tal d’organitzar una acció de neteja us recomanem que abans de la recollida:

• Localitzeu aquells llocs que s’han de netejar: Verifiqueu que no s’hagin ja previst altres accions de neteja en aquesta zona. Fixeu una data i una hora de trobada per a l’operació i informeu a tota l’escola. Mobilitzeu a tantes persones com sigui possible.
  • Comproveu amb una inspecció la idoneïtat de la zona en relació a la tipologia de participants (adults o nens) i nombre de participants. Feu alguna fotografia de la zona.
  • Poseu-vos en contacte amb l’Administració local responsable d’aquest espai, per veure d’idoneïtat de la neteja (raó d’espècies animals i vegetals, altres accions de neteja…)
  • És molt important comptar amb el suport de l’empresa de recollida de residus local. Cal saber on portar els residus recollits (prioritàriament separats per permetre el seu reciclatge) i per estar segur de comptar amb el seu suport per al transport de residus.
  • Utilitzeu les xarxes socials? Si teniu perfil de Facebook crear un esdeveniment anuncieu-lo en la pàgina LCUE facebook. Si teniu Twitter empreu el Tag @LetscleanupEU i el hastag # letscleanupeurope.
  • Registra la teva acció a través de l’aplicació de Let’s Clean Up Europe, d’aquesta manera pots obtenir el logotip oficial i el pots utilitzar en el teu material de comunicació.
  • Pensa sobre la roba i el material que es necessitarà: informa als participants de l’ús de pantalons i calçat adequat ja que és important per evitar relliscades. Si és possible, proveeix als participants amb guants i bosses; pel contrari, demana amablement als participants que portin el seu propi material o pregunta a l’empresa de servei local de recollida (o un patrocinador) de si poden deixar el seu material.

Durant i després de la recollida:

• Parlar sobre la reutilització i la prevenció de residus en general (més informació a aquí).
  • Estima les dades dels residus recollits. Anota el volum recollit, el pes, el nombre de participants, el tipus de residus recollits, compta el nombre de bosses de plàstic i el seu volum per tal de fer una estimació. Utilitzeu el formulari d’avaluació rebuda pels coordinadors nacionals per proporcionar aquesta informació.

MATERIAL ÚTIL PEL “LET’S CLEAN UP! EUROPE”

Així doncs, tothom a netejar!