CREACIÓ D’UN AULA MAKER AL GASSÓ

T’ha passat alguna vegada que no has trobat aquell… Objecte, detall, artefacte, giny o andròmina que tenies al cap? O bé que les teves idees són tan creatives, que no n’has tingut prou amb paper i llapis? A l’escola Gassó i Vidal hem anat un pas més enllà i estem creant l’aula “MAKER”. Un lloc on fer que els nostres projectes i idees cobrin vida i poder-les fer realitat.

La nostra escola ha estat inclosa dins dels 150 centres de Catalunya (Primera escola de Ripollet i segona del Vallès Occidental) que participen en el programa FAIG, un programa d’Innovació Pedagògica i de Recerca educativa promogut pel CESIRE i el Departament d’Educació que té la finalitat de proporcionar l’acompanyament, la formació pedagògica i la capacitació tecnològica necessaris per consolidar l’aprenentatge per projectes com a línia pedagògica dels centres educatius.

Els infants s’iniciaran, experimentaran i es convertiran en petits experts de tot allò que s’imaginin. Sent individus actius en el seu propi procés d’aprenentatge i tenint la possibilitat de provar, manipular i aprendre de les diferents eines a partir de l’assaig i error.

A través d’impressores 3D, talladores làser, brodadores digitals, targetes makey-makey i micro bit, l’alumnat podrà aprendre fent i convertir-se en creadors, no sols consumidors tecnològics, de manera conscient, crítica i sostenible.

I tu? Vols ser part activa d’aquest projecte?