De l’hort a casa

La maleta pedagògica De l’hort a casa està formada per diversos materials didàctics per a alumnat i professorat de Primària i Secundària. Ofereix els recursos pedagògics necessaris per conèixer què és l’agricultura ecològica i poder portar-la a la pràctica. A l’interior de la maleta es troben propostes d’activitats fàcils d’integrar en projectes escolars destinats a desenvolupar competències orientades a fer un ús responsable dels recursos naturals i tenir cura del medi ambient.

El material està englobat en una maleta pedagògica que conté jocs de taula, motrius, instruments per descobrir les propietats del terra, un CDRom amb propostes lúdiques, informació i un calendari amb les espècies pròpies dels horts i les seves èpoques de sembra. També inclou la ‘Guia de les espècies més comunes de l’hort a Catalunya’, formada per fitxes realitzades a través d’entrevistes amb avis catalans, ‘Què és l’agricultura ecològica?’, que explica els principis fonamentals de la mateixa, i ‘L’hort escolar ecològic’, un manual que combina coneixements relacionats amb l’hort amb lectures i propostes didàctiques.

Nivells:

Primària i Secundària

Contingut:

1. Llibret: Guia del professorat. 2. Llibret: Guia de les espècies més comunes d’horta de Catalunya. 3. CD- Rom: L’HorTAC. 4. Joc de la Bioca: de col a col avança el caragol. 5. Joc: Dóna la cara. 6. Tetraflexàgon: Dins d’una llavor. 7. Materials: Experimentem amb el sòl 8. Pòster: Calendari de l’hort escolar ecològic. 9. Llibre: Què és l’agricultura ecològica? Generalitat de Catalunya 10. Llibre: L’hort escolar ecològic. Ed. Graó.