Unitat de Suport a l’Alumnat en situació de Violència. USAV-UsApps

La Unitat de Suport a l’Alumnat en situació de Violència (USAV) neix del Pla de les Escoles Lliures de Violència el 2021 i depèn de la Direcció General d’Alumnat del Departament d’Educació.

La USAV està formada per un equip de professionals que acull la comunicació, revelació o malestar, gestiona el cas de violència i en coordina l’abordatge, tot seguint els protocols establerts.

És una aplicació web del Departament d’Educació que permet comunicar d’una forma fàcil, intuïtiva i eficaç en situacions de violència que pot viure tot l’alumnat de Catalunya.

La UsApps és el canal de comunicació i denúncia que pretén visibilitzar les violències naturalitzades als centres educatius, identificar-les i actuar-hi per protegir infants i adolescents.

La pot utilitzar l’alumnat, ex alumnat i tota la comunitat educativa, tant si és una persona que viu directament una situació de violència com si n’és testimoni.

La UsApps té l’objectiu de donar veu a les persones afectades, trencar el silenci i l’aïllament en què viuen, garantir la confidencialitat i iniciar la intervenció específica. Així mateix, aquesta Unitat ofereix càpsules formatives dirigides al personal docent sobre assetjament i violències masclistes.

Per contactar amb l’USAV, podeu fer-ho a través del telèfon 900923098 o bé a través dels correus formacions.usav.educacio@gencat.cat (per formacions) o bé usav.educacio@gencat.cat (per SAV).