Tenim la paraula? Mostra d’activitats de llengua oral dels centres educatius del Solsonès

El passat divendres 26 de maig de 2023 es va celebrar la primera mostra d’activitats de llengua oral dels centres educatius del Solsonès “Tenim la paraula?” al teatre Comarcal de Solsona. Durant més de dues hores l’alumnat de primària i secundària de la nostra comarca va ser l’encarregat de presentar un conjunt variat d’activitats on la llengua oral era la protagonista,  i que anaven des de l’emissió podcasts, l’exposició d’experiments, passant per un musical, una lectura en veu alta, una representació teatral en anglès, un debat, i fins a un breu recital de rap.

La jornada va ser ser conduïda per Sílvia Blàvia del grup Teatrem  i va comptar amb la presència de la Coordinadora General dels Serveis Territorials a la Catalunya Central del Departament d’Educació, Sra. Anna Torruella, posant punt i final al programa pilot “Tenim la Paraula” que s’ha desenvolupat durant els darrers 4 cursos escolars amb la participació de tots els centres educatius de primària i secundària de la comarca del Solsonès, amb l’objectiu de millorar la competència comunicativa (per tal que l’alumnat pugui expressar pensaments, sentiments, emocions i vivències) i sigui capaç de participar activament en la societat, millorant també el seu rendiment acadèmic i afavorint-ne l’èxit educatiu.

Després de la jornada del divendres passat queda palesa la bona feina feta pel professorat de tots els centres educatius participants, i al mateix temps que l’alumnat de les nostres contrades, no només segueix tenint la paraula (contestant a la pregunta que els interpel·lava al cartell) sinó que saben com fer-ne un bon ús en diferents àmbits i registres.

En els següents enllaços podeu visionar el reportatge de la jornada fet pel Canal Taronja i el podcast de la jornada que va retransmetre SOLSONA FM.