Setmana de la Ciència 2018

El Departament d’Ensenyament, conjuntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, dins de la Setmana de la Ciència 2018 que se celebra del 9 al 18 de novembre de 2018, promou el Dia de la ciència a les escoles amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia. Per facilitar la participació dels centres en aquesta setmana s’organitzen diverses activitats.

S’han planificat més d’un centenar de xerrades-col·loqui a tot el territori adreçades a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat. Aquestes sessions van a càrrec d’investigadors i d’investigadores que expliquen la seva tasca, tant des del vessant del treball científic com humà. S’han organitzat en l’àmbit de cada Servei Educatiu de Zona.

Els temes centrals de l’edició d’enguany són, d’una banda, el patrimoni cultural, amb motiu de la celebració de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural que promou la Unió Europea; la figura i l’obra de Pompeu Fabra, amb motiu de la celebració dels 150 anys del naixement del lingüista i gramàtic català, celebració promoguda per la Generalitat de Catalunya; i la figura del prestigiós físic nord-americà Richard Feynman, amb motiu de la celebració del centenari del seu naixement, promoguda pel Grup de Comunicació i Divulgació de la Nanotecnologia, EspaiNano.