Setmana Bio: Iniciem l’hort escolar! – Jornada en línia

L’hort ha estat i és present a molts centres educatius. Us proposem un cicle de tres càpsules formatives entorn a l’hort escolar al llarg del curs. Estan pensades per donar resposta als interrogants que molts docents tenim a l’hora d’iniciar el projecte de l’hort escolar. Les càpsules tindran dues vessants. Per una banda tindran un vessant tècnic per donar resposta a tots els dubtes que tinguem pel que fa al maneig d’un cultiu ecològic i per altra banda tindran un segon vessant pedagògic mostrant exemples de com aprofitar l’hort com a recurs educatiu pel nostre centre.

La primera càpsula es farà el proper 13 d’octubre a les 17.30h  i la dedicarem a explicar de quina manera podem iniciar un hort escolar ecològic al nostre centre i quins són els cultius més adequats per la temporada de tardor-hivern.

La segona càpsula la farem la primera setmana de febrer i explicarem com fer planter de ceba, tomàquet, enciam… a nivell didàctic mostrarem exemples de com treballar el concepte de llavor amb els nostres alumnes.

I la tercera càpsula la farem la principis d’abril i donarem orientacions per fomentar la biodiversitat a l’hort. Valorarem diferents actuacions per afavorir la biodiversitat i al mateix temps ho aprofitarem per treballar-ho amb l’alumnat.

Aquestes càpsules volen facilitar el desenvolupament dels horts ecològics, pensem que és un projecte fàcil d’integrar en el projecte educatiu del centre i que ha d’ajudar a desenvolupar aquelles competències orientades a fer un ús responsable dels recursos naturals i a millorar el nostre entorn. També volen ser un espai per donar a conèixer recursos i materials de referència que facilitin l’aprofitament pedagògic que ens ofereix l’hort escolar ecològic.

Per fer aquestes sessions comptarem amb la participació de la Xènia Torras tècnica de l’associació l’Era (Espai de Recursos Agroecològics)  i d’en David Segalés mestre d’Educació Primària del CRP d’Osona (Centre de Recursos Pedagògics) del Departament d’Educació.

Podeu fer la inscripció en aquest enllaç.

Cartell de la jornada

Aquesta jornada es realitza en línia. El dia abans de la jornada rebreu l’enllaç d’accés a l’aula virtual des d’on podreu seguir-la.