Dia de l’arbre 2017

IMG_9020Amb l’objectiu de repoblar una mina explotada industrialment i d’aprendre a valorar la importància de plantar un arbre i preservar la natura i el medi ambient, quatre escoles del Solsonès van celebrar el Dia de l’Arbre el passat 24 de març. 125 alumnes de les escoles Arrels i Setelsis (primer curs), Vall de Lord de Sant Llorenç de Morunys (cicle inicial) i tots els de La Coma van desplaçar-se fins a Guixers per repoblar l’antiga pedrera a cel obert d’on la fàbrica Knauf extreia el mineral per a la fabricació de plaques de guix.

Les activitats de la sortida es van dividir en dos blocs: la fàbrica i la plantada. D’entrada, els alumnes dels centres educatius van visitar la factoria guixeresa i van conèixer el procés que segueix el guix des de l’extracció fins a la producció industrial de les plaques. A continuació, els escolars van realitzar una plantada de pins, roures i alzines amb l’ajuda d’alumnes de la Unitat d’Escolarització Externa L’Afrau de Solsona i agents rurals. Aquests els van fer una explicació de les espècies que es planten, la quantitat i la manera de fer-ho, alhora que els donaven diverses recomanacions per dur-ho a terme amb èxit. Posteriorment, els agents rurals van fer pedagogia sobre com mantenir net el bosc i utilitzar caixes niu. La jornada va finalitzar amb una visita al “cau de conills” i diferents jocs organitzats per tutors de cada centre.

El Dia de l’Arbre ha estat organitzat enguany pels Agents Rurals del Solsonès, la Xarxa Transversal d’Educació (Consell Comarcal del Solsonès, Ajuntament de Solsona i Servei Educatiu del Solsonès), la UEC L’Afrau i Knauf. El Consell Comarcal del Solsonès i aquesta empresa també han col·laborat en la gestió i en el cost econòmic del transport.

NacioSolsona.cat