Kit “Enginyeria d’astronaus”, ja disponible al CRP.

Kit Enginyeria d’astronaus per a primària i secundària. Quins són els millors materials per construir una nau espacial?

L’alumnat es pot convertir en un enginyer d’astronaus gràcies a aquest kit de materials reals del Satèl·lit CHEOPS, el qual ha estat creat per ESERO (European Space Education Resource Office) i finançat pel POEFE (Fons Social Europeu). ESERO és un projecte educatiu de l’ESA (Agència Espacial Europea), que promou l’aprenentatge STEAM als centres educatius a través d’activitats relacionades amb l’espai.

Concretament, amb aquest kit l’alumnat podrà fer set activitats per treballar les propietats dels materials amb l’objectiu de construir una nau espacial. Es pot utilitzar tant a primària (sobretot a partir de cicle mitjà) com a secundària.

Activitats plantejades:

1. Mira i toca. Permet analitzar les propietats dels diferents materials.
  2. Conductivitat elèctrica. Permet muntar un circuit elèctric i comprovar la conductivitat tèrmica dels  materials.
  3. Conductivitat tèrmica.
  4. Mesura de la massa.
  5. Magnetisme.
  6. Prova d’impactes. Permet estudiar quins materials poden suportar un millor impacte.
  7. Posada en comú.

A secundària, a més de dur a terme aquestes activitats, es podrien treballar altres conceptes com la llei d’Ohm o la densitat.

El kit està format per:

–          5 capses amb 8 cubs de 2 cm3 de diferents materials.

–          Una capsa amb 3 cubs extres d’altres materials.

–          Diferents elements per a realitzar les investigacions (plaques de Petri, components elèctrics, bàscula de precisió…).

–          Dossier d’activitats per a primària i secundària.

En els següents enllaços es poden veure el dossier de primària i el de secundària.

Trobareu més informació aquí.