Jornada Ràdio, escola i comunitat. Per una educació participativa, crítica i creativa

La jornada virtual “Ràdio, escola i comunitat. Per una educació participativa, crítica i creativa”, organitzada pel Departament d’Educació i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), se celebrarà el proper dimecres 24 de febrer de 9 a 13 h.

(Re)descobrirem la ràdio com una eina pedagògica que facilita l’articulació dels diferents espais curriculars amb la producció de continguts radiofònics significatius per l’alumnat i per tota la comunitat educativa. Ens permetrà estimular les habilitats comunicatives orals i escrites, la creativitat i el pensament crític, el treball en equip i per projectes, el vincle amb les famílies i amb l’entorn social, malgrat els temps de pandèmia.

Fer ràdio al centre educatiu pot semblar un projecte ambiciós i, si més no, demana uns certs coneixements en l’àmbit dels mitjans de comunicació i un domini de les noves tecnologies, però admet una multitud d’opcions que podem adaptar a la realitat de cada centre posant de bracet l’educació i la ràdio. Podeu ampliar la informació sobre els mitjans de comunicació a l’aula d’acollida a l’article “Educació en mitjans audiovisuals: la ràdio com una eina pedagògica”.

A la primera part de la jornada comptarem amb veus protagonistes d’infants i joves que conduiran un magazine, el qual ens permetrà conèixer més les ràdios escolars. Després, es presentaran iniciatives que tenen una interessant pràctica radiofònica en entorns educatius i en contextos complexos com els actuals. Durant la pausa es projectarà “Aula dial”, un programa educatiu que fa més d’una dècada que és en antena a Ràdio Sant Vicenç dels Horts. I seguidament podrem assistir a la taula rodona «La ràdio escolar més enllà de l’escola», on persones expertes dialogaran sobre posar en comú, fer visible i potenciar les emissores escolars, locals i comunitàries que conformen un ric i divers entramat educomunicatiu a diferents indrets del món.

Per a més informació o per formalitzar la inscripció a l’activitat, consulteu aquest enllaç. La jornada no només està oberta a docents del Departament d’Educació, sinó que si formeu part d’una ràdio local, un ajuntament, una entitat, o simplement teniu ganes de saber més sobre el món de les emissores escolars, també us hi podeu inscriure.

Esperem que sigui del vostre interès!