Grup de treball d’Educació Infantil al Solsonès

Aquest curs escolar 22-23, dotze mestres d’educació infantil del Solsonès han iniciat un grup de treball intercentres. Ha estat un punt de trobada de diferents professionals de les escoles de la comarca i amb representació de mestres de tota l’etapa d’infantil (0-6).

Els objectius proposats són:

• Compartir recursos i experiències del treball a l’aula i bones pràctiques a l’educació infantil.
  • Actualitzar les dinàmiques de l’aula.
  • Elaborar material concret i programacions que permetin a totes nodrir-se de la feina feta.
  • Acordar pautes d’organització metodològica i donar a conèixer nous recursos a l’educació infantil.

Fruit d’aquest treball han estat quatre caixes que parteixen d’un conte matemàtic i on s’hi pot trobar una programació orientativa i el material inicial per treballar cada conte a l’aula.

Els títols que s’han desgranat són:

• Em feu un lloc? – Autor: Koopmans, Loek – Editorial: ING EDICIONES
  • El ratolí que volia fer una truita – Autora: Maria DEK –  Editorial: Patio
  • Ojo, oso – Autora: Nicola Grossi – Editorial Thule
  • El pastís és tan amunt –  Autora: Susanne Strasser – Editorial Juventud

A partir del curs vinent aquestes caixes estaran al CRP del Solsonès,  per poder-les consultar i demanar en préstec. Us animem a utilitzar el recurs i aprofitar les propostes creades.

Recordem que aquest grup de treball està obert a totes aquelles mestres de l’etapa d’infantil, i us animem a formar-ne part el curs vinent per seguir compartint plegades. La valoració ha estat molt positiva per part de totes les participants i en aquest moment s’està treballant en la proposta dels temes per al curs 2023-24.

L’èxit assolit és fruit d’una necessitat de les mestres per compartir la seva pràctica educativa i  experiència,  posant esforç i dedicació per crear conjuntament un material de la qual se’n poden beneficiar totes.

Des d’aquí animem a tot el personal docent d’educació infantil de les escoles de la nostra comarca a formar-ne part.

L’aprenentatge entre iguals, compartir recursos i fer xarxa és molt enriquidor!