Bombolleta – Presentació projecte artístic i pedagògic gestat al Solsonès

El proper diumenge 24 d’octubre, a l’Aula de Cultura de l’Ajuntament de Solsona,  es presentarà Bombolleta, un projecte artístic i pedagògic que ha vist la llum recentment, fet amb il·lusió, cura i a moltes mans des de diferents punts del país per persones compromeses amb l’educació i amants de les belles arts.

Bona part del projecte s’ha gestat al Solsonès, atès que la idea inicial surt del    Postgrau  de Significats i Valors Espirituals a la Natura de la UdG realitzat al Santuari del Miracle.

Posteriorment, ha estat decisiva la participació de professionals i col·laboradors amateurs, adults i infants, la gran majoria veïns de  Solsona.

Bombolleta és un conte il·lustrat acompanyat d’una guia didàctica (en paper i amb accés a la versió interactiva) i un audiollibre que us submergeix vivencialment en el relat.

Tot plegat té l’objectiu de desvetllar l’amor de petits i grans per la muntanya i la natura, l’estima per l’entorn i l’agermanament amb els altres éssers vius. Bombolleta és, doncs, un projecte d’educació ambiental, però alhora d’educació en valors i d’educació emocional que convida a perseguir els propis somnis, a ser valent i prudent quan cal, a saber escoltar, a apreciar la bellesa, a conèixer-se i acceptar la diferència, a meravellar-se davant el misteri. Entenem que la cura del medi natural no neix de la mera informació sobre biologia i ecologia, sinó d’experiències corprenedores que transformen el cor i, per tant, el pensament i l’acció.

El conte (llegit i escoltat) facilita aquesta mena de vivències commovedores, que la guia didàctica contribueix a ancorar i canalitzar. Els destinataris del projecte són preferentment els nens i les nenes, sobretot d’entre 8 i 12 anys (cicle mitjà i superior de Primària), tant en l’àmbit escolar com familiar.

Pensem que, segons cada cas, l’adult (pare, mare, mestre, educador…) pot acompanyar l’infant o el grup en la comprensió i la realització de les diverses propostes de treball.