Aquest mes de març posem en servei de préstec una nova maleta pedagògica. Es tracta d’una maleta amb jocs per treballar el pensament computacional per l’alumnat de primària i secundària. Aquesta maleta s’ha elaborat dins del Grup de treball de “Compartim experiències STEAM al Solsonès” que ha començat durant aquest curs 2023-24 i on hi ha representació de quasi tots els centres educatius de la comarca. La maleta conté els següents jocs:
Let ‘s go code és conjunt d’activitats no digital que proporciona una introducció molt bàsica a la programació. i al pensament computacional. A més, aquest joc promou les habilitat de pensament crític i permet el treball en equip i el joc cooperatiu. A partir de les activitats de moviment que ofereix, els alumnes també desenvolupen les seves habilitats motores. Està recomanat per edats dels 5 als 8 anys.
Mouse Mania Code and go és un joc de taula per aprendre a programar i a seqüenciar. És una manera d’introduir la programació sense l’ús de les pantalles. Està recomanat per edats dels 5 als 9 anys.
Robot Turtles. The Game for Little Programmers! és un joc de taula per aprendre els fonaments de la programació i del pensament computacional de forma desconnectada. Recomanat per a que qualsevol nen/a a partir dels 4 anys.
Scottie Go Joc de taula que permet dissenyar algoritmes i descobrir els conceptes clau de la programació. En aquest cas requereix instal·lar una app Scotie go edu en un dispositiu electrònic tipus Tablet, mòbil o portàtil per comprovar si es van superant els diferents reptes que ens planteja el joc. Recomanat a partir dels 6 anys.
Gravity maze és un joc de taula per treballar la lògica i posa a prova les habilitats de raonament i percepció visual i espacial de l’alumnat. Recomanat per a qualsevol nen/a a partir dels 8 anys.
Code master, programming logic game, Joc de taula que ensenya conceptes de programació essencials i reforça les habilitats de raonament seqüencial i de resolució de problemes. Recomanat per a infants de més 8 anys.
Les reserves cal fer-les per les vies habituals (correu electrònic o telèfon).