Nova maleta de jocs de pensament computacional

Aquest mes de març posem en servei de préstec una nova maleta pedagògica. Es tracta d’una maleta amb jocs per treballar el pensament computacional per l’alumnat de primària i secundària. Aquesta maleta s’ha elaborat dins del Grup de treball de “Compartim experiències STEAM al Solsonès” que ha començat durant aquest curs 2023-24 i on hi ha representació de quasi tots els centres educatius de la comarca. La maleta conté els següents jocs:

Let ‘s go code és conjunt d’activitats no digital que proporciona una introducció molt bàsica a la programació. i al pensament computacional. A més, aquest joc promou les habilitat de pensament crític i permet el treball en equip i el joc cooperatiu. A partir de les activitats de moviment que ofereix, els alumnes també desenvolupen les seves habilitats motores. Està recomanat per edats dels 5 als 8 anys.

Mouse Mania Code and go  és un joc de taula per aprendre a programar i a seqüenciar. És una manera d’introduir la programació sense l’ús de les pantalles. Està recomanat per edats dels 5 als 9 anys.

Robot Turtles. The  Game for Little Programmers! és un  joc de taula per aprendre els fonaments de la programació i del pensament computacional de forma desconnectada. Recomanat per a que qualsevol nen/a a partir dels 4 anys.

Scottie Go  Joc de taula que permet dissenyar algoritmes i descobrir els conceptes clau de la programació. En aquest cas requereix instal·lar una app Scotie go edu en un dispositiu electrònic tipus Tablet, mòbil o portàtil per comprovar si es van superant els diferents reptes que ens planteja el joc. Recomanat a partir dels 6 anys.

Gravity maze és un  joc de taula per treballar la lògica i posa a prova les habilitats de raonament i percepció visual i espacial de l’alumnat. Recomanat per a qualsevol nen/a a partir dels 8 anys.

Code master, programming logic game, Joc de taula que ensenya conceptes de programació essencials i reforça les habilitats de raonament seqüencial i de resolució de problemes. Recomanat per a infants de més 8 anys.

Les reserves cal fer-les per les vies habituals (correu electrònic o telèfon).