Dia de l’arbre 2016

Dia_arbre_2016Celebració de la diada de l’arbre al Solsonès el dia 4 de març amb una plantada d’arbres per a repoblar l’explotació d’una mina a cel obert (fàbrica KNAUF, a Guixers) per part dels alumnes dels centres educatius.

Participen:

Alumnes de 1r de les escoles Arrels I, Setelsis i Vinyet.
Alumnes de CI de l’escola Vall de Lord (Sant Llorenç de Morunys) i els alumnes de l’escola de La Coma.

Objectius:

Repoblar una mina a cel obert explotada industrialment.
Valorar la importància de plantar un arbre.
Prendre consciència de la necessitat de preservar la natura i respectar el medi ambient.
Conèixer els procés que segueix el guix des de l’extracció fins a la producció industrial   de les plaques.

Activitats durant la sortida:
A KNAUF

Visita a la fàbrica (KNAUF).

A LA PLANTADA

Plantada d’arbres: pins, roures i alzines. Explicació de les espècies que es planten, quantitat, com fer-ho, recomanacions,…
Explicació sobre la neteja i cura del bosc.
Explicació sobre les caixes niu.
Jocs a l’aire lliure.

La diada ha estat organitzada pels Agents Rurals del Solsonès, la Xarxa Transversal d’Educació (Consell Comarcal del Solsonès, Ajuntament de Solsona i Servei Educatiu del Solsonès), la UEC l’Afrau i l’empresa KNAUF. Amb la col·laboració del Consell Comarcal del Solsonès, per la gestió econòmica dels autocars juntament amb l’empresa KNAUF.