Concursos literaris 2017 a Solsona

Es convoquen quatre concursos literaris per a infants, joves i famílies de Solsona. El termini de lliurament de treballs es tancarà el 7 d’abril i els premis s’entregaran el dia 21 durant la Revetlla de Sant Jordi de la Biblioteca Carles Morató

Fomentar la lectura i la creativitat en els infants i joves, afavorir la seva relació amb la biblioteca i dinamitzar la cultura són els objectius dels quatre concursos literaris convocats per la Biblioteca Carles Morató i la regidoria d’Educació de Solsona, a través del Pla Educatiu d’Entorn. Un d’ells, nou d’enguany, consisteix en la redacció de contes en família. La resta mantenen les mateixes bases que l’any passat.

El primer Concurs de contes en família emplaça els adults (pares, oncles, avis o altres) a crear i redactar un conte amb infants d’entre 4 i 7 anys amb els quals tenen un vincle familiar. Cada relat ha de tenir un màxim de quatre autors, entre els quals hi hagi un mínim d’una persona adulta i un infant. El jurat tindrà en copmte l’originalitat del conte, la qualitat literària, l’ortografia i l’edat dels autors. L’extensió màxima és d’una pàgina i la temàtica, lliure. L’obra guanyadora s’endurà un llibre i un val per a material escolar.

Així mateix, es convoca la segona edició del Concurs de contes a quatre mans, per a parelles de nens d’entre 8 i 11 anys; el de relats curts a quatre mans, adreçat a parelles de joves d’entre 12 i 18 anys, i el de booktràilers, també per a participants de 12 a 18 anys. Els guanyadors de 8 a 11 anys rebran un llibre i un val per a material escolar; els de relats curts a quatre mans, lots de llibres –en aquest cas es podran atorgar fins a tres premis–, i els del millor booktràiler, una càmera esportiva.

En tots els casos el termini de lliurament de treballs es tancarà el 7 d’abril i el lliurament de premis es durà a terme el dia 21 en el marc de la Revetlla de Sant Jordi que organitzarà la Biblioteca Carles Morató. Les bases completes es poden recollir, en format paper, a la recepció de la biblioteca i es poden descarregar en línia des de la notícia publicada al web www.bibliotecasolsona.cat.

L’any passat, en la primera edició dels concursos coorganitzats per la biblioteca i el Pla Educatiu d’Entorn, van participar-hi una cinquantena de propostes. Xènia Rafart i Rita Rafart van guanyar en la categoria de contes a dues mans; Pol Solé i Anna Vilà en la de relats breus a quatre mans, i Ferran Castells, Maria Solé, Jan Brotons i Júlia Sunyer, en la de booktràilers.