Dia de l’arbre 2025

El passat dijous 27 de març, l’alumnat de diferents escoles del Solsonès va reunir-se a la Vall de Lord per commemorar el dia Internacional dels Boscos i prendre consciència de la importància que tenen en el nostre ecosistema i en especial en el nostre territori.

A l’acte d’enguany hi va participar bàsicament alumnat de cicle mitjà – concretament, infants de l’Escola Arrels, l’Escola Setelsis, l’IE Vall de Lord i l’Escola de la Coma-ZER del Solsonès– que van fer la visita a la planta Knauf de Guixers i després van seguir amb una plantada d’arbres a l’antiga cantera d’on s’extreia el guix. També se’ls va fer una xerrada sobre el llop, per conèixer-lo més de prop, i una segona sobre els elements de la natura, a càrrec del Cos dAgents Rurals de Catalunya. L’edició d’enguany ha tingut un moment especial amb l’homenatge a Josep M. Gilibets,  recentment jubilat i un dels impulsors de la Festa de l’Arbre. Amb aquest reconeixement, s’ha volgut posar en valor la seva trajectòria i el seu compromís amb la preservació del medi natural.

La jornada també compta amb una fase prèvia que té com a objectiu posar en situació els infants del motiu pel qual celebrem el dia de l’arbre. A través de les activitats d’Edubosc, Sàmara Natura ha realitzat tallers als centres participants, que han servit com a introducció sobre la importància dels boscos al planeta i per reforçar els coneixements sobre la biodiversitat i la necessitat de preservar els espais naturals.

Aquesta activitat es realitza gràcies al suport del Consell Comarcal del Solsonès, el cos dels Agents Rurals, els ajuntaments de Guixers, Sant Llorenç de Morunys i de la Coma i la Pedra, l’empresa Knauf de Guixers i els Serveis Educatius del Solsonès.