Trobada “Joves, cultura i comunitat”

El dia 9 de desembre va tenir lloc la trobada  “Joves, cultura i comunitat” al centre cívic El Sortidor del barri del Poble Sec. Va ser una  trobada d’intercanvi d’experiències i de reflexió sobre el paper dels joves com a agents de canvi social per mitjà dels projectes d’Aprenentatge i servei.

Es va iniciar amb la intervenció de Judit Rifà, representant de la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Barcelona, que va destacar el paper que tenen actualment les entitats que treballen pels Drets Humans i la importància de vincular-se amb elles per mitjà de col·laboracions i Serveis comunitaris.
Després va intervenir Francesc Vila, de l’Àrea de Innovació, Programes i Formació del Consorci d’Educació de Barcelona i referent dels  projectes d’Aprenentatge i servei Comunitari, que va felicitar i animar a l’alumnat assistent pels projectes que es presentaven.

Posteriorment dos alumnes de l’Institut XXV Olimpíada van presentar el projecte  “Convivència cercada: Testimonis del Poble sec” i es va projectar un fragment del vídeo que han elaborat i que es va repartir en un dvd a totes les persones assistents a la trobada.

Després es va presentar el projecte “EducART pel Desenvolupament : Basket Beat” a càrrec de l’alumnat de l’Institut Miquel Tarradell, Educo, Xamfrà i Basket Beat amb una exhibició participativa i dinàmiques musicals molt estimulants.

El tercer projecte presentat va ser “Emociona’t” a càrrec d’alumnat de l’Institut Joan Coromines i Artixoc, que va incloure unes dinàmiques molt participatives.

Per acabar van tenir lloc uns grups de reflexió al voltant del tema “Els joves com a agents de canvi social i el projectes d’Aprenentatge i servei” amb un intercanvi final d’idees dels grups.