TANQUEM EL SEMINARI DE CAPS D’ESTUDIS A L’ESCOLA CAVALL BERNAT

L’Escola Cavall Bernat ha estat la seu de l’última sessió del Seminari, aquest curs.
La Núria, companya de Seminari i Cap d’Estudis de l’escola, i el Josep Ramon, Director del centre i promotor del projecte que fa de la Psicomotricitat un dels eixos fonamentals de l’aprenentatge, ens van acollir i van compartir amb nosaltres les seves experteses.
L’assistència a una sessió de Psicomotricitat protagonitzada per l’alumnat de P4 i P5, i tutoritzada pel Josep Ramon i per la Núria, ens va permetre, un cop finalitzada, establir un diàleg en què les nostres preguntes i els nostres dubtes van trobar respostes adequades en les reflexions d’un i l’altra.
Gràcies, Josep Ramon!!! Gràcies, Núria!!!!

6ª sessió del seminari de cap d’estudis 2019

El passat 3 d’Abril hem fet la sisena sessió del Seminari de Caps d’Estudi. Aquesta vegada l’escola acollidora ha estat el Miquel Bleach, la Cap d’Estudis de la qual, la Mar, forma part del Seminari.
Al llarg de 2 hores, la Mar ha compartit amb nosaltres els diferents projectes que defineixen la línia de l’Escola: els Projectes artístics d’aula, que formen part del programa Escoles Tàndem, els Projectes Comunitaris, el VTS.
Gràcies, Mar, per compartir amb nosaltres els vostres projectes!
Gràcies, Miquel Bleach, per fer d’escola amfitriona!

Escriptura creativa

Aquesta és la segona edició de la formació sobre Escriptura creativa a Primària i a Secundària dins del programa araESCRIC. Enguany es fa al Servei Educatiu de Sants-Monjuïc.
S’estableix com a objectiu millorar la competència escrita dels alumnes per augmentar-ne la capacitat de comunicació i així… Llegeix més»

Els II Premis Barcelona Innovació Educativa reconeixen 2 projectes de centres del Districte de Sants-Montjuïc

El premi d’àmbit de ciutat ha guardonat a l’Escola Francesc Macià amb el Projecte Vincular X Educar. Projecte comunitari que pretén millorar la vinculació famílies, escola i entitats de lleure al barri.

I el premi d’àmbit de Districte ha significat a l’Institut Montjuïc per la proposta transformadora d’optatives artístiques… Llegeix més»

AMBIENTS I RACONS A JAUME I

El passat dia 7 de Març l’escola Jaume I va acollir la 5ena sessió del Seminari 0-6.
El compartir coneixements entre nosaltres, l’enriquir-nos amb les experiències i les propostes dels centres a què pertanyen les companyes del Seminari, el reconeixement de les experteses de les altres persones i l’apoderament mutu que es deriva d’aquestes pràctiques, constitueixen eixos fonamentals del Seminari, aquest curs.
I és en aquest context que les companyes i els companys del Jaume I van compartir amb nosaltres les seves maneres d’organitzar els espais i els temps d’aprenentatge, la seva concepció del rol de les nenes i dels nens, i del professorat, les seves metodologies, la seva manera d’avaluar, la seva manera d’entendre la relació amb les famílies.

CINQUENA SESSIÓ DEL SEMINARI DE CAPS D’ESTUDI, A LA INSTITUCIÓ MONTSERRAT

La 5ena sessió del Seminari de Caps d’Estudi es va desenvolupar a la Institució Montserrat, on es van rebre la Sol, companya nostra del Seminari i Cap d’Estudis, i el Lluís, Director, qui ens varen explicar els orígens del centre mentre ens feien un recorregut per les seves instal·lacions.

Després, la Carlota Ramon i la Maria Sales, docents del centre, van compartir amb nosaltres les seves mirades sobre l’aprenentatge de les Matemàtiques. Unes Matemàtiques vives, que conceptualitzen com a llenguatge, que són interdisciplinars, emocionals i tecnològiques, i a les que s’arriba per descobriment.… Llegeix més»

El Seminari 0-6 visita l’espai familiar Raval

El passat 27 de Febrer, en el context del Seminari 0-6, vam fer una visita a l’Espai Familiar Raval, a Ciutat Vella.
El motiu de la visita a un Espai Familiar d’un altre districte és l’interès que ens va provocar com a primer Espai Familiar que es va traslladar a una Bressol, l’escola Cadí.
Volem agrair al David i a tot l’equip de l’Espai Familiar Raval, la seva acollida i la seva disposició a compartir.

A continuació podeu trobar més informació sobre la visita… Llegeix més»

EL SEMINARI 0-6 ANEM A L’ESPAI FAMILIAR LA CASA DELS COLORS

En el Seminari 0-6 tenim obertes tres línies de treball. Estem en procés d’elaboració d’un currículum continu, compartim coneixements i experteses entre els diferents centres, i teixim  xarxes amb altres entitats del districte que treballin amb la infància de 0 a 6 anys.

I és en relació amb la 3a línia de treball que vam visitar l’Espai Familiar La Casa dels Colors. Un Espai, aquest, que amb la Paquita i la Núria com amfitriones, ha acollit  la 4a sessió del Seminari. Durant 1 hora i mitja les amfitriones ens van explicar amb tanta claredat i passió els objectius dels Espais Familiars, que vam acabar desitjant que a cada escola Bressol hi hagués un Espai Familiar.

A continuació pots trobar l’acta de la sessió