Conferència de “La ciència en primera persona”

El dia 16 de novembre a l’institut Emperador Carles a les 11’30 va tenir lloc la conferència “La smart city: connectant la ciutat per poder viure millor” dintre de l’activitat “La ciència en primera persona” organitzada pel Departament d’Ensenyament  i la Fundació Catalana per la Recerca. Hi van assistir uns 120 alumnes de 4art d’ESO  del mateix centre.

La conferència va anar a càrrec del professor Rafael Vidal, enginyer de Telecomunicacions i doctor en Enginyeria Telemàtica i docent de la UPC. En la seva xerrada el professor va destacar que actualment es fa imprescindible vetllar per la sostenibilitat del món ,tant a nivell econòmic com mediambiental, ja que es consumeixen nivells elevats de recursos i es genera molta contaminació.

Ara es disposa de tecnologia que permet usar els recursos de manera més eficient com regar zones verdes, il·luminar els carrers o recollir escombraries només quan calgui i en la mesura adequada. Arreu del món s’ha iniciat l’aplicació de tècniques per transformar las ciutats en “smart citys” o ciutats intel·ligents en las que es pot visualitzar en el mòbil les zones lliures d’aparcament o l’estat del trànsit. A més el professor Vidal va mostrar físicament una sèrie de dispositius molt importants  per a la comunicació tecnològica i va respondre de manera  eficient a les nombroses preguntes  de l’alumnat.