Mostra de Treballs de recerca de Secundària 2017

El dia 23 de Març va tenir lloc la 16à.  edició de la Mostra  de Treballs de Recerca del nostre districte, a l’espai habitual, el Centre cívic de les Cotxeres de Sants i amb l’assistència d’unes 400 persones.

En aquesta edició hi van participar 30 treballs de Batxillerat i 3 d’ESO, que han estat elaborats per un total de 40 alumnes. Hi han participat tots els centres públics on es cursa Batxillerat (Consell de Cent, Domènech i Montaner, Emperador Carles, Joan Coromines, Lluís Vives, XXV Olimpíada, i Montjuïc) i tres centres concertats (Joan Pelegrí, Josep Tous i Proa)

A més de l’exposició del estands per a cada treball se’n van presentar oralment  5, 1 d’ESO i 4 de Batxillerat, que havien estat escollits prèviament pel Jurat:

-“Dolços Gamura” , que és un treball de 4rt d’ESO realitzat per Lluís García, Daniel Ramos i Álvaro Muñoz, alumnes de l’escola Joan Pelegrí i dirigit per la professora Montse Canela.

-“La bassa del Vives. El camí cap a un ecosistema” de l’alumna Alisson Ordónez , del centre Lluís Vives i dirigit pel professor Jordi Pérez

– “Àlbums il·lustrats” de l’alumna Aitana Giráldez, del centre Proa i dirigit pel professor Lluís Belmonte

– “El riu Tinto: el riu de Mart. Anàlisi química de les seves aigües” de l’alumna Helena Gayet, del centre Emperador Carles i dirigit per la professora Ester Planas.

Aquest tres treballs de Batxillerat participaran en la “Recerca Jove” que organitzen el CEB i l’IMEB representant al nostre districte. Esperem que tinguin molta sort.

Finalment també es va presentar el treball :

“Climatologia a Sants-Montjuïc. Estudi de les peculiaritats climàtiques del districte” de l’alumne Arnau Sanz del centre Lluís Vives i dirigit pel professor Agustí Rubio, que ha guanyat el Premi que atorga el districte per al millor treball de temàtica local. Va entregar el premi el Conseller d’Educació del districte, Sr. Joan Sanromà. El centre també té  un premi en concepte de material escolar.

També es van entregar diplomes per a tot l’alumnat  i tots els centres que han participat a la Mostra.