Lectures de misteri

El Servei Educatiu posa a disposició de les biblioteques escolars de la seva demarcació una maleta de lectures de misteri per a l’alumnat dels cicles mitjà i superior d’educació primària.

La realització d’aquesta maleta ha comptat amb  l’assessorament d’Amàlia Ramoneda de la Biblioteca infantil i juvenil de Rosa Sensat.

Contingut de la Maleta “Lectures de misteri”

Els títols que s’hi inclouen són de les temàtiques més diverses del gènere de misteri: detectius, colles, terror, aventures, fantàstic, etc. Són novel·les en la seva majoria protagonitzades per infants que, sols o acompanyats per un adult o per una colla, han de resoldre un misteri.

Si bé l’objectiu principal del conjunt d’obres que inclou la maleta està pensant perquè l’alumnat s’ho passi bé llegint, per al docent suposa una oportunitat per a treballar les estructures de la narració. Disposar d’un ventall ampli de llibres que tenen com a denominador comú una trama de misteri pot ajudar a presentar els elements clau sobre els quals es construeix una obra, en aquest cas identificar els personatges, l’ambient, l’element que desencadena la trama, etc.

Els títols que s’inclouen a la maleta Lectures de misteri els podeu consultar en aquest enllaç.

Dinàmica del préstec de la maleta Lectures de misteri

• La Maleta es deixarà en préstec a la biblioteca escolar de cada centre per tal que en un període de temps determinat formi part del seu fons i es presti a l’alumnat dels cicles mitjà i superior per a la seva lectura i gaudi.
  • El període de préstec a un centre serà de 2 mesos, al final del qual es retornarà al servei educatiu.
  • El centre educatiu que rebi la maleta en préstec vetllarà en tot moment per l’estat del material.
  • La Maleta es podrà sol·licitar a partir del dia 1 de setembre de 2015 al Centre de Recursos Pedagògics (CRP)