XXXVIII Escola d’Estiu del Ripollès

El compromís educatiu i social d’en Célestin Freinet. 50 anys de la primera trobada de Mestres frenetians

1,2 i 3 de juliol

Podeu trobar el programa sencer clicant a sobre l’enllaç o consultar els horaris tot seguit:

Per a fer les inscripcions només heu d’emplenar el següent formulari.

Us fem extensiva la carta de presentació feta pel Grup de Mestres del Ripollès:

Estimats amics i amigues,

Com cada juliol, el Grup de mestres del Ripollès, organitzem l’escola d’estiu, un espai de formació compartida, que passa ja per la 38a edició.

Enguany, en el 50è aniversari de la primera reunió de mestres freinetians a Santander, on els catalans vam tenir un paper significatiu, volem homenatjar-los dedicant aquesta escola d’estiu a la pedagogia Freinet i al moviment cooperatiu d’educació popular (MCEP).

Hem tingut la sort de poder comptar amb persones de gran rellevància dins del MCEP per organitzar el contingut d’aquesta escola d’estiu. Comptarem amb cinc formadors i formadores de reconegut prestigi i amb molta experiència pràctica en les tècniques Freinet.

Les propostes de la pedagogia Freinet es troben en la inspiració de la majoria de propostes de renovació pedagògica actuals: la vida escolar en lletres majúscules, l’aprenentatge de l’escriptura en el concepte d’utilitat i comunicació, el text lliure, la impremta, els projectes, l’assemblea, el càlcul vivencial, la cooperació, el respecte cap a l’infant, l’autonomia, el compromís i treball….

Us fem a mans aquesta carta per avançar-vos la bona notícia i per demanar-vos que us reserveu l’1, 2 i 3 de juliol per poder compartir plegats aquesta formació que hem preparat amb tanta il·lusió.

Cinquanta anys de Freinet per les nostres terres…. 50 mestres que soleu venir a la nostra escola d’estiu… Si cada una de vosaltres porta un nou company… podem arribar a cent!

Grup de mestres del Ripollès