Proposta alternativa Certamen de Lectura en Veu Alta

Certamen en confinament: #acasallegimenveualta del 21 d’abril al 29 de maig.

La proposta no està pensada per ser competitiva, sinó únicament participativa. Evidentment, cada centre ha de valorar si pot i vol tirar-ho endavant.

Aquesta activitat va dirigida als centres inscrits en el XVI CLVA i han de fer el següent:

– Cal que us inscriviu al nou format del Certamen per aprovar les bases legals (que canvien en relació amb el Certamen presencial).  En la inscripció, trobareu les condicions de participació.

– Demaneu al vostre alumnat que us faci arribar vídeos llegint en veu alta.

– En seleccioneu cinc com a màxim (per categoria inscrita; el criteri de selecció no ha de ser únicament l’excel·lència; pot ser la superació de dificultats, la creativitat…).

– Els pengeu en un Drive que us oferirem.

El Grup Enciclopèdia penjarà els vídeos en un canal públic de Youtube i els faran córrer per xarxes i, si pot ser, premsa. Cada centre pot fer el mateix amb tot el material que hagi rebut (siguin vídeos seleccionats o no). Es tracta de fer una mostra de lectura que tingui un bon ressò.

Entre tots els centres participants hi haurà un sorteig de deu lots de llibres (un per cada Servei Territorial).També es farà arribar als centres un diploma digital perquè es pugui enviar a tot l’alumnat participant.

Teniu totes les instruccions (per al professorat i també per a l’alumnat) a la pàgina web del Certamen. És important acomplir amb les condicions tècniques per poder participar-hi. El període d’inscripció i enviament dels vídeos és del 21 d’abril al 29 de maig.