L’ús de les tecnologies digitals a l’educació infantil

En el marc del Pla d’educació digital de Catalunya (d’ara endavant, PEDC), s’ha elaborat aquest document impulsat pel Departament d’Educació, i seguint les recomanacions de la UNESCO, l’OCDE i altres organitzacions amb competències educatives, així com les de les polítiques de la Unió Europea, en la tipificació de la competència digital com una de les competències clau de la ciutadania en la societat actual.

El PEDC té els següents objectius:

  • Assegurar que l’alumnat de Catalunya sigui digitalment competent en acabar l’ensenyament obligatori.
  • Augmentar gradualment l’índex de professorat que acredita la competència digital docent, entesa com una competència clau del segle XXI.
  • Bastir una xarxa de país amb centres digitalment competents que facilitin l’aprenentatge en el marc de la transformació educativa.

Aquest document ofereix a mestres i altres professionals implicats en l’educació dels infants un seguit de propostes variades, en suports diversos, que requereixen  diferents tipus d’agrupaments i d’organització i amb unes característiques comunes: faciliten l’expressió i la col·laboració, donen resposta a la necessitat d’exploració i de joc i permeten el contrast d’opinions.