FeR – Futurs Emprenedors Rurals

EL PROJECTE FER

El projecte de cooperació FER.Cat: Ensenyant a emprendre a les escoles rurals

FER.Cat pretén despertar el talent emprenedor, la creativitat i la curiositat per les oportunitats que genera el món rural als alumnes de primària, per tal de contribuir en un futur a afrontar dos dels reptes del món rural: evitar el despoblament i afavorir la diversificació econòmica. FER.Cat és un projecte de cooperació interterritorial, coordinat pel Consorci Grup d’Acció Local Noguera Segrià Nord i impulsat conjuntament per altres Grups d’Acció Local de Catalunya.
FER.Cat està finançat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya i pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural.
FER.Cat parteix d’un projecte de cooperació interterritorial amb GALs espanyols, durant el període 2007-2013 (http://www.futurosemprendedores.com).

FER.cat té com a objectius específics:

• Despertar el talent emprenedor entre els més joves mentre s’estan formant en l’entorn rural; treballar la seva creativitat i la seva capacitat d’innovar, fomentar la confiança en ells mateixos, el pensament crític i la capacitat de resoldre problemes concrets.
  • Facilitar que aprenguin a cercar oportunitats i aprofitar els recursos que els ofereix el món rural; donar a conèixer les empreses i les oportunitats del territori.
  • Difondre la cultura emprenedora als centres educatius; incorporar els valors relacionats amb l’emprenedoria als centres de primària, relacionar-los amb matèries curriculars existents, com matemàtiques, plàstica, llengua, etc.; a la vegada que s’implica la comunitat educativa en la transmissió de la cultura emprenedora, més enllà d’explicar com funciona una empresa.
  • Fomentar el treball en equip, el debat i les relacions entre l’alumnat.
  • Introduir de forma bàsica la cultura financera a les escoles

Per a més informació –> www.futursemprenedors.cat/

El projecte va dirigit a l’alumnat de 5è i 6è de primària.

Al CRP disposem de tot el material per poder-lo prestar.

Si hi esteu interessats podeu participar en la reunió informativa del pròxim 28 de juny.