L’informatiu Novembre 2019

Aquest mes de novembre finalitza l’exposició itinerant d’Experiències Matemàtiques, la qual ha tingut un èxit absolut i ha estat possible gràcies a la col·laboració entre  el MMCA, l’Ajuntament de Ripoll, la UVic i el Servei Educatiu del Ripollès. L’ha visitat uns 3.150 alumnes de tota la comarca del Ripollès, i d’altres centres d’Osona i Cerdanya. També, ha estat oberta al públic en general i ha permès que infants, joves i adults hagin gaudit tot aprenent matemàtiques.

Del 6 al 17 de novembre, hi ha l’exposició itinerant i interactiva, que recorre tot el Pirineu, el Piribus. Aquesta  exposició vol sensibilitzar sobre aspectes relacionats amb el medi ambient. Molt interessant de visitar-la!

El dia 5 de novembre els alumnes de Cicle Mitjà han assistit al teatre en anglès, on han pogut veure l’obra de “Aladdin”, de la companyia IPA Produccions.

El dia 13 de novembre els alumnes de 6è de primària i 1r i 2n ESO han tingut l’oportunitat de veure l’obra de Teatre de la Fundació MAP, “Un Tomb per la música“, amb la qual hi ha hagut una activitat de sensibilització a l’aula per part de la mateixa entitat amb l’objectiu de potenciar la inclusió. Ha estat un èxit!

Durant la formació d’equips directius vam poder comptar amb la conferència “El maltractament entre iguals, Bullying”, a càrrec de Jordi Collel, especialitzat en el tema de l’assetjament escolar, compagina el treball de recerca amb l’experiència pràctica a les aules com a professor i també com a membre dels Equips d’Assessorament Psicopedagog del Departament d’Educació. http://bullying.cat/

Finalment recordar-vos que el dia 21 de novembre és celebrà el Dia Universal dels Drets dels Infants, una data molt assenyalada , per commemorar l’aprovació de la Convenció dels Drets de l’Infant. Més endavant us informarem de les accions que es portin a terme.

També, el dia 23 de novembre, tindrà lloc una Jornada d’innovació, transformació i emancipació, a la Biblioteca Lambert Mata de Ripoll, dins el marc dels actes del Congrés d’Educació Pública de Catalunya.